tango - lady sovereign

Började byråkratins makt-kursen igår. Jag kände mig yngst och mest oerfaren och det var jag också. Det var jag och kostymgubbar som arbetat inom statsförvaltningen sedan 70-talet ungefär. De flesta läste kursen som en fristående kurs, och verkade redan vara klara pol mag och jurister o.s.v. Det blir ju kul. Jag som läst grundkursen i statsvetenskap har säkert jättemycket att tillföra.
Vad fan ska jag göra nu? Jag måste bli förvaltningsexpert på fem minuter. Dessutom ska vi skriva någon slags uppsats på 10 sidor och ha opponeringar. Jävla skit. Jag kommer bli sliten i stycken. B-uppsatsen i slutet av terminen kommer kännas som ingenting i jämförelse.

Fast nu ska jag åka till vasastan och färga håret hos frisör. Det ska bli "en varmare nyans". Som "passar mina färger bättre". Vad lätt det är att lura på mig vad som helst. Jag vet ju ingenting om vilka färger jag passar i. Även om jag slutligen insåg att roströd/brun ögonskugga iaf INTE var min färg, och att jag såg misshandlad och lite jordig ut i den.
Sen ska jag åka till jobbet och göra en insats, för där var alla sjuka och hemma så någon måste ju hålla ställningarna lite på kvällen. Lönen för några timmar minus SLs priser är lika med typ fem kronor. Det här gör jag ideellt, för att jag är en sån god människa.
Ytterligare lite senare var det tal om öl.

image76
(Foto snott från Pleasers sida)

Jag skulle ha upphävt mitt shoppinguppehåll snart, men jag tror jag väntar lite till. Mitt konto känns så trevligt när det är välfyllt. Och jag kanske är en hel klädstorlek mindre om en månad, om allt går enligt planerna. Det vore kanske dumt att köpa något exakt just nu.
Kanske ett par pumps, för storlek 37 i skor kan jag inte förbränna bort på något rimligt rätt. Jag är lite sugen på ett par svinigt höga klackar som jag aldrig kommer kunna gå i. Det är business as usual med mitt shoppingsug alltså.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback