alameda - elliot smith

Helgen bestod av ett kreativitetesryck på fredagen. Jag gjorde återigen bakverkssmycken i lera. Och de blev helt stunning, tills jag satte dem i ugnen. Då smälte skiten ner till kladdiga pölar. Har fortfarande inte orkat fixa plåten. Aldrig mer skummislera från barnavdelningen. Barn äter ju sin lera, och gör absolut ingenting som är värt att bränna och spara. Det borde jag ha tänkt på.

På lördag kom Emily och Chavah och deras hundvalp. Vi åt mat, drack vin och hunden kissade på mattan. Det var en bra kväll, men jag känner att nu får det vara slut med alkohol. Alkohol fuckar upp ens fettförbränning hela dagen efter, förutom att alkoholen själv ger cp-mycket kalorier. Mycket riktigt står jag still i vikt den här veckan. Så irriterande när man varit som en nitisk gammal officer med kosthållningen alla andra dagar. Jag bestämde mig för att väga mig imorgon också, för säkerhets skull.

Sen kom Henrik hem på söndagen, och jag hade gjort lasagne åt oss som en housewife. Ingen fettolasagne alltså. Vi kollade på Bob Saget och 30 rock och sen spelade jag gameboy till klockan fyra på morgonen, kom ändå upp halv tio, så det var ok.
Klockan ett har jag introduktionsföreläsning. Det är alltid ovärt. De kommer bara informera om skit man redan vet, så kommer typ en ämnesårdsrepresentant stå och försöka bonda med oss genom att använda rätt jargong. Men jag har bestämt mig för att börja gå på föreläsningarna mer kontinuerligt. Jag har alltid varit bra på att skippa icke-obligatorisk undervisning, men jag skulle nog få väldigt mycket gratis om jag bara släpade mig dit och lyssnade.
Vad mer? Jag måste köpa kurslitteratur, kolla om CSN skickat pengar, imorgon ska jag gå ut och äta med några från jobbet, varav de flesta för övrigt numera bytt arbetsplats. Jag ska preppa med spinning och svält innan för att undvika lördagens misstag. Ingen alkohol, kanske lite lightläsk eller nåt. Lär jag bryta på fredag visserligen, när Ullis har sin fest.

Förresten, Hemköps reklam här under: "Borde light-produkter förbjudas?". Nej - Hemköps jävla moralkakereklam däremot borde förbjudas. Hela Hemköp borde förläggas med näringsförbud. Vem fan handlar där. Nu när ICA fuskat med köttfärsen menar jag - är det väl självklart vilken butik man vill stödja.
Nu försvann Hemköpsreklamen helt magiskt när jag uppdaterade sidan ...

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback