crowds - bauhaus

Igår läste jag ut en bok och sammanfattade den på fem A4. Jag måste bara säga det, för förut krävdes det mer sidor än i boken för mig att sammanfatta budskapet. Men nu har jag verkligen utvecklats i konsten att referera på ett litet utrymme. Men, jag ska bli ännu bättre.
Och idag var jag på registrering, jag ska läsa vidare på statsvetenskapen. Tyvärr hade de något slags problem, så vi fick stå och vänta skitlänge. Jag hade liksom gått upp klockan nio - och det är ju jättetidigt - för att vara där först, för att kunna hamna i de sena seminariegrupperna. Men alla andra som var där hade kommit dit tidigt för att försäkra sig om platserna i de tidiga seminariegrupperna.
Det är helt enkelt ingen som vill gå i de sena grupperna, och jag kan inte förstå varför. Det är ju hur soft som helst att kunna ligga och dra sig på morgonen, läsa hela DN, prova kläder, kolla internet, läsa det man missat eller inte hunnit, sminka sig, o.s.v. och SEN gå till skolan.
Men människor resonerar tvärtom, helt galet. De vill gå upp innan solen och trängas i rusningstrafiken. Det måste vara det som gör att folk blir deprimerade, sockerberoende, utbrända, får fibromyalgi  och elallergi, och måste läsa självhjälpsböcker. Jag känner att jag har lösningen på alla möjliga ilandsproblem i mina händer. Dags att börja marknadsföra mig som konsult, föreläsare och stressterapeut - någonting sånt.

På registreringen var såklart några från min nuvarande grupp. Jag har försökt att kallprata med dem förut, men det var ingen som nappade. Nu stod de före mig i kön. Jag hatar att först säga hej, och sen vara tyst i en halvtimme, men jag orkar inte konversera med en vägg av människorkroppar heller. Fick stå i den där lite jobbiga ensamheten man hamnar i, när man egentligen är omgiven av väldigt ytligt bekanta.
De pratade om att Joseph Nye, som skrivit en bok vi har tenta på ikväll, var så höger för att han "de-andra-fierade" muslimska terrorister. Jag fick lust att säga någonting om att bomba sönder mellanöstern och asfaltera över skiten, fixa en jättestor parkeringsplats av alltihopa. Bygga ett stort monument för universalismens seger. Ronald McDonald med en bill of rights intatuerad på överarmen.
Jag kan nämligen inte behålla mina egna åsikter om de delas av andra, eftersom jag är barnslig och obstinat.
Men, jag var som tur var tyst. Och de valde en tidig seminariegrupp.

Nu måste jag plugga för jag har ju tenta ikväll.
Igår hade det gått en vecka på 1300 kcal/dag-projektet. Jag vägde mig och hade gått ner två kilo. Bra där!

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback