kastalskolan 9E - sibiria

Jag har hittills inte överskridit mina 1300 kcal per dag, jag är skitbra. Ok - det är en jävla omställning. Jag har inte tänkt på vad jag har ätit på ... evigheter. Jag har tänkt att jamen jag tränar ju, så då får jag äta vad jag vill.
Nu inser jag att jag alltid har ätit rätt mycket mer än vad jag förbrukar. Faktum är att jag borde väga cirka fem kilo mer än vad jag gör med tanke på mat och träningsvanor. Jag har alltid misstänkt att jag har en dålig grundförbränning men egentligen är det tvärtom. Jag måste ha en bra förbränning som konstant kan ligga på flera hundra kcal över förbrukningen och ändå inte gå upp i vikt.
Så jag är lite hungrig, men det blir bättre varje dag. Är det så enkelt att magsäcken krymper?
Frågan är hur jag ska bete mig om jag vill dricka vin någon kväll? Öl är otänkbart på den här nivån, men några glas vin kan funka om jag t.ex. kör ett extra långt spinningpass. Å andra sidan kanske jag inte har tolerans för så mycket vin med ett så pass litet kaloriintag, så att det löser sig självt. Jag menar: jag kanske däckar efter ett glas.

Jag är medveten om att jag börjar bli fixerad och tråkig, men jag är så sjukt motiverad att hålla mig på den här kalorinivån till åtminstone april. Så jag måste tjata om det, och berömma mig själv och peppa och så vidare.

Nu ska jag nog gå på en promenad och sen blir det böckerna resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback