part time punks - television personalities

Traditionsenligt, har jag hittat på en massa nya projekt, lagom till tentapluggsveckan. Vad vore livet utan den oanade motivationen att göra allt utom att plugga innan en tenta?
Nu har jag t.ex. ett matschema, med specialkomponerade måltider, för att stanna på 1300 kcal per dag. Förutsatt att jag inte tränar, då måste jag ju räkna om kalorimängden. Det är väldigt tidskrävande, att hitta på maträtter som både gör en mätt och som inte förbrukar för många av dagens kalorier.  Det tar väldigt mycket tid från det jag egentligen borde göra: läsa. Det är därför jag gör det, tror jag. I normala fall städar jag istället för att plugga. Jag får för mig att min lägenhet måste vara kliniskt ren innan jag kan sätta mig med böckerna.
Projekt nummer två är att måla om hemma. Det behöver göras, visst, good intentions, men det kan ju vänta.  Jag inbillar mig bara att det är bråttom.
Projekt nummer tre är träningsschemat. Så fort mensdjävulen och luftvägsinfektionen lämnat min kropp börjar schemat.  Jag funderar på att skippa det här jävla gympassen för separata muskelgrupper. Det känns så jävla onaturligt att typ träna slut på benen en dag och sedan köra vila på dem ett par dagar, under tiden som man stapplar omkring som en stelopererad. Jag är ju ingen kroppsbyggare i vilket fall som helst. Tror jag ska satsa mer på konditionsträning i vår.

Kommentarer
C:

Du vet vad dom säger "the road to hell is paved with good intentions"

2008-01-09 @ 21:02:59

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback