shake, rattle and roll - joe turner

Att-göra-lista:
- Skriva ett cv. Ringa till lämpliga referens-personer och kontrollera att de typ vet vem jag är (och tycker att jag är bäst).
- Ta reda på hur Stockholms läns landstings förvaltning ser ut - vilka verksamheter som är igång på somrarna. Sedan skicka mitt cv till några utvalda chefer och be till lämpliga gudar.
- Lära mig "officepaketet". (Det verkar som att man ska kunna det vad man än vill göra).
- Ta reda på om jag bara kan tenta av Matte C och slippa undervisningen - har inte tid att gå på lektioner .
- Tänka på ämnen till b-uppsats.
- Betala hyra och mobilräkning, plus en räkning för allt skönhetskrafs jag beställde från eleven.se.
- Skaffa mig representabla kläder: en kavaj som inte ser så jävla tråkig ut.
- Få det där jävla cellprovet avklarat och förhoppningsvis inte ha farliga cellförändringar och cancer.
- Lägga undan skitmycket pengar till sommaren.


Idag på spinningen satt en skitsmal tjej på cykeln intill min. Så jävla komplexskapande att kunna jämföra mig själv med henne i spegeln. Jag tyckte att jag såg rätt nice ut innan jag gick hemifrån. Uppenbarligen måste jag ha sett fel.
Jag vill se ut som att jag är på väg att gå sönder om man rör vid mig. Jag vill att benen ska sticka ut. Jag vill absolut inte se frisk och sund ut, det är ju fult och alla vet det. Men alla försöker bortförklara det, och låtsas att typ "kvinnliga former" är så fint. Jaha, jag skulle gärna byta ut mina bröst och mitt ass mot att vara ett benrangel. Vem fan skulle inte göra det.
Dessutom tror jag inte att jag någonsin kan bli sådär riktigt jävla smal, tack vare störda hormonnivåer: själva innebörden av att vara kvinna. Jag skyller också på benstommen, alltså, seriöst. Mina axlar är säkert bredare än Henriks. Jag fick den ryska kulstöterskekroppen. Det är den största orättvisan som någonsin funnits.
Och skitmånga människor tror att bara för att jag gymmat så är det typ därför jag inte är snygg (läs smal). Men jag är tjej. Jag kan max bygga kanske tre kilo muskler på ett år, och då menar jag med ett träningsupplägg som är hur petnoga och effektivt som helst - och kost därefter. Så muskler är en bortförklaring. Man väger inte skitmycket mer än vad som hade varit snyggt för att man kört lite styrketräning. Istället får man tänka på att man får en bra förbränning i timmar efter styrketräningspasset - det är en vinst.
Nu funderar jag på att sänka till 1100 kcal/dag. Jag orkar för det mesta inte äta mer än så iaf. Det sägs ju att man måste äta mer för att tillgodose alla kroppsfunktioner, men jag tror att det är ren bullshit, eller någon slags konspiration som smala människor lurat i feta människor för att slippa konkurrens.
Det är samma sak med det där "svältläget" som folk har hittat på. (Att om du äter för lite så ställer kroppen in sig på svält, och lagrar allt du äter som kroppsfett, alternativt när du börjar äta mer så lagras allt). Självklart är det inte så, den som tror det är ju dum i huvet.

Ja, det kanske märks att jag är på sjukt dåligt humör. Ber om ursäkt för det.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback