I've just seen a face - the beatles

Igår när jag kollade på tv så smällde det plötsligt bara till. Det var inte så mycket ljudet som skalvet som for genom huset. Jag trodde genast att någonting exploderat, fast kanske långt bort? Kanske statoilmacken smällt upp? Kanske någon sprängt bankomaterna vid universitetet? Eller vad folk nu spränger. Sen tänkte vi att det kanske var något militärplan som sprängt ljudvallen under en övning. Inte fan vet jag, jag kan inte sånt här.
I alla fall så hade smällen hörst högst på Lidingö och på Djursholm, men där har inga tecken på detonation funnits. Och ett jordskalv var det inte, enligt någon seismolog.
Alltså, vad var det då? Och för två veckor sedan ska samma grej ha hänt på en annan plats i Stockholm.

Nu har jag ätit en omelett innehållandes köttbullar, rödlök, paprika, champinjoner, chili och ost. Ska sukta efter affischer på allposters.com och gå en promenad.
Men alltså, ingen vill göra någonting med mig! Det är sant för jag har försökt och alla är så svårflörtade och måste bokas upp veckor i förväg om man ska kunna göra en enkel grej. Ring mig, ring mig, ring mig. Så där. (Jag förgås!).

Ps! Någon granne spelar I've just seen a face med Beatles på repeat. Jag har alltid gillat den låten, men är beredd att komma på bättre tankar nu.

Kommentarer
c:

Men du har ändå en mycket bättre granne än vad jag har.

2008-07-11 @ 21:14:40
sofia:

Jo, säkert. Får se lite hur det artar sig med grannar. Än så länge verkar det lugnt.

elias:

jag bor grane med en äldre dam som tycker att jag och jenni spelar alldeles förträfflig musik (hon sa det själv i hissen en dag). jag har en tendens att alltid få granar som diggar min musik genom vägen.

2008-07-20 @ 16:42:07
sofia:

elias - vad fint med en sån bra granne. jag vill att det ska flytta in en cool tjej som jag kan hänga med på lappis. men det verkar aldrig hända.

2008-07-22 @ 21:08:48
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback