master and servant - depeche mode

Nu har jag internet plus att jag fått en liten bärbar dator av Henrik. Jag älskar den. Nu ska den få en egen väska att bo i också. Sen kan vi åka första klass på X2000 och bara ha det bra. Internet ingår ju i första klass.

Det gick bra att flytta, men flyttstädningen pajade mina händer. Jag gör fan aldrig om det. Nästa gång anlitar jag en städfirma. Bära kartonger och möbler kan jag göra själv (with a little help from a friend) men att städa, det är för jävla jobbigt. Aldrig mer. Dessutom känns det som ett sånt ansvar. Varenda millimeter ska vara kliniskt ren. Det är ganska pressande.
Jag trivs som fan i den nya lägenheten, sover bra, går upp och jobbar, och tar ett smärtsamt hett bad då och då, och räknar dagarna tills jag ska vara 100% ledig. Då blir det först skärgårdshäng ett par dagar, sedan tåget upp till norrland och landstället. Jag hoppas på en sista minuten till medelhavet som pricken över i:et.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback