straight to hell - the clash

Jag kom in på den juridiska översiktskursen. Först blev jag väldigt förvånad, men nu har jag ångest. Jag känner mig inte riktigt som en juridikstudent och kommer nog aldrig att känna mig som en. Faktum är att jag är lite rädd, för allting verkar otroligt seriöst. Men alla vet ju att institutionernas hemsidor ofta bara utgör en vacker fasad. Så jag kan nog lugna mig.

Idag har jag gått en jättelång promenad, lagat wok och slöat. Ikväll ska jag äta lax och dricka rosévin.

Och såhär ser det för tillfället ut i lägenheten. Det är lite kalt än så länge. När vi får pengar ska vi göra en stor beställning på allposters och åka runt på loppisar.



Matbord och min nya dator.



Soffa och nytt soffbord. Ny matta och ny soffa är i planeringsstadiet. Men jag kan tänka mig att ha kvar soffan av ren snålhet.




TV, stereo, etc.



Vi har balkong.



Vi ska fixa iordning lite här. It's just a question of tii-iime. And it's running out for you.



Köket är ett s.k. arbetskök.



På hyllplanen sitter såna här fina blommiga bårder. Jag älskar dem, men Henrik ville riva bort dem direkt. Jag fick i alla fall ha kvar dem.



Sovrum. Det där är mitt sminkbord - d.v.s. det är en helt vanlig bänk från ikea som man kan ha en spegel på. As good as any. Jag ska hitta en pall som jag ska sy en fin dyna till och så ska jag sätta upp fina saker i stringhyllan ovanför. Det kommer bli jättebra.



Del av hallen.



Vi köpte vita Billy-bokhyllor. De är i arbetsrummet, som jag inte tog några bilder på. Det var helt enkelt inte i skick. Men för den nyfikne så finns där även ett skrivbord, två till datorer, en skrivare och lite annat dammalstrande geråd.

När jag får pengar ... då. Då jävlar.



Kommentarer
c:

nice, klart du ska få ha kvar bårderna. Dom är sådär härligt ful kitschiga som min proslinskatt jag köpte för 20 spän på myrorna.

2008-07-10 @ 21:12:49
Cecilia:

Så fint!


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback