and it stoned me - van morrison

Golvet är klart! Listerna är klara! Nu ska vi bara lägga trösklar och måla över alla spikhuvuden. Och Henrik går omkring och sprutar vit fogmassa överallt. Det är så fint där nu att jag kan stå och glo på en list i tio minuter och förundras över hur de som bodde där innan kunde stå ut med sina repiga, fläckiga, beigemelerade plastmattor. Och listerna, de var bruna. Nu är de vita, och eftersom vi alltså inte kunde ta bort dem har vi lagt kvartsstavar mellan golv och list. Det blev jättebra.
Idag har jag skrubbat rent i skåpet under diskhon. Det tog tre timmar att få det fräscht. Nu har jag fått den välbekanta brännande känslan i överarmen, men det får det vara värt.
Nu ska jag fortsätta utsätta min högra arm för smärta. Det är dags att ta sig an spisen.

Igår lunchade jag med en serbisk AD som jag aldrig träffat förut. Nu har jag hennes nummer och vi ska höras angående att göra om det hela. Kontorslunchanekdoter ska bli min nya nisch.

Kommentarer
c:

meddela mig om ni behöver någon som typ kopierar papper och beställer in ny pennor, för det är jag bra på.

sofia:

allt man måste kunna är att knappa och se koncentrerad ut, och prassla med ett papper när någon går förbi.

när någon går förbi alltså. det klarar du självklart!

2008-06-28 @ 11:10:25
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback