just can't get enough - depeche mode

När vi skulle torka ur garderoberna (för det är en sån där grej som man bara måste göra innan man lägger in sina egna kläder i en ny lägenhet, vem vet vad de har förvarat i garderoberna?), hittade vi någonting underligt i ett av överskåpen. Det såg ut som ett ägg. Det visade sig vara en äggformad sten med gult stelnat klet på. Jag höll på att spy, mest för att jag trodde att det verkligen var ett ägg. Vad har man haft den till? Vad kan den möjligtvis ha för användningsområde? Fast det verkar helt klart ha varit deras grej. Att ha en massa skräp utan funktion över hela stället.
Jag orkade inte räkna könshåren som fanns i alla lådor. Så jävla äckligt. Tur att jag har arbetat på sjukhus och kan stänga av kräkreflexerna vid behov. Hur fan lät det där. "Tur att jag arbetat som deep throat-porrstjärna och inte har några kräkreflexer kvar". Nu är allting i alla fall rent i sovrummet. Ett rum down, köket to go. Och badrummet. Usch.

När jag skriver det här, svart på vitt, så inser jag hur sjukt det här är. Varför ska jag vara tvungen att hitta en äggformad sten och könshår i min nya lägenhet? Tvungen att ta hand om deras jävla kvarlämningar?

Här kommer en lista på saker som våra kära företrädare valt att lämna kvar i lägenheten, även efter den så kallade flyttstädningen, for us to enjoy.
- Könshår.
- En äggformad sten med gult, stelnat klet på.
- En anskrämlig spegelvägg.
- En gulbrun fläck över ena sovrumsväggen.
- En väggfast hylla i hallen, som skymde plafondlampan som de också glömt.
- En jätteful tavla.
- Ett rakblad fullt av hår.
- Ett stort, silvrigt duschmunstycke (onaniduschen) med flera olika strålfunktioner. Den är så jävla stor att den inte går ner i hållaren. Jag vill inte veta vart den har varit. Den ska bara monteras ner av någon som bär dubbla plasthandskar.
- En vägglampa som de borrat upp i badrummet. Det är bra det där med att borra en massa hål i badrummet, och att ha el i badrummet.
- Hemsnickrade och hemmålade hyllor och krokar, som delvis spikats fast i väggarna.
- "Väldoftande påsar" som tejpats upp i garderoberna.
- Såna där stjärnor som man klistrar fast i taket.
- En miljard tavelhängare och klisterlappar, skruvar, plugg, nålar, och diverse.
- En soppåse med sopor i.
- Deras gamla hyreskontrakt.

Det kan vara mer. Jag kan ha förträngt något.


Kristoffer berättade att hans släkting flyttat in i en lägenhet i Västerås, vars ena garderob innehöll en Nalle Puh-docka och ett illaluktande bylte av handdukar, som vid en närmare undersökning ska ha innehållit en lösvaginga full av bajs. Och jag måste säga att jag mer och mer börjar tro på den historien. Varför inte?

Kommentarer
c:

den där hemliga påsen får mitt avlopp fyllt med svarta hår och kletiga klumpar att framstå som en ganska oskyldig "inflyttnings present"

sofia:

jag ska inte klaga. tack vare deras misärlämningar får vi ju gratis färg och golv. hurra. så på ett sätt är det helt perfekt.

2008-06-21 @ 23:34:49
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback