Sex and the city-filmen. Så jävla hemskt.

Jag måste absolut utfärda en varning. Det här är viktigt. Se inte Sex and the city-filmen. Jag såg den igår, tack och lov var det inte på bio. Den var det sämsta jag sett på riktigt länge. Jag förväntade mig ändå ingenting mer än lite hjärndöd tv innan jag skulle sova, men till och med det var för höga förväntningar för den här filmen att kunna infria.
Sex and the city-filmen är en film som lyckas göra en illamående - både genom den ruttna storyn och den skitdåliga musiken och de idiotiska personerna ... och så vidare. Jag hatar numera alla karaktärer i serien, för de är verkligen inte alls hippa, de är jättegamla och är helt irrationella kvinnor med helt irrationella handlingsmönster.

Carrie - det är huvudpersonen som man inte riktigt kan placera i ett fack. Hon är både en simple kid och en hysterisk bridezilla på en och samma gång. Man vet därför aldrig vad hon ska hitta på för tokigheter. Det verkar vara viktigt för storyn, som en slags primus mobile som driver handlingen framåt.  Är Carrie rationell i det här avsnittet. Nej, nu har hon blivit galen igen. Allright.
Hon sitter oftast och slöar vid en laptop och skriver saker som "Love." i ett tomt dokument. Sen ser hon lite missnöjd ut och biter sig i läppen. Aj då, vad är det som inte stämmer? 
"Love ..." med tre punkter efter, kanske? Fortsätter att se missnöjd ut. Tar bort punkterna. "Love." återigen. Hon ler snabbt. Där satt den!
Vilken ordkonstnär! Jag har alltid avskytt Carries vedervärdiga krönikor med hennes dumma små poänger, som alltid verkat falla andra människor i smaken. (Varför?) Jag tror att serien skulle kunna tilltala fler utan Carries skriverier. Carrie borde vara yrkesverksam på sin intellektuella nivå. Så var det med den saken.
I den här filmen (SPOILER) så ska ju Carrie gifta sig med Big och självklart blir han typ rädd i fem sekunder och åker därifrån och kommer sedan direkt tillbaka (ingen skada skedd, tänker man) men då springer Carrie omkring med en fågel i skallen och är helt hysterisk. Jag vill bara skjuta henne. Varför gör ingen det?

Jag återkommer med anledning av detta inlägg. Hinner inte skriva mer just nu. Ska äta klart min frukost.

Kommentarer
skeptisk:

Varför inte bara slappna av en smula och se över ditt eget språk. På tal om simpelt

2008-06-21 @ 16:29:37
sofia:

skeptisk:

You won't feel quite the same,

Once you get a whiff of my Hershey stains,

I wanna piss on you, too,

I want to pee in yo food,

Only thing that make my life complete,

Is when I turn yo face into a toliet seat,

I want to pee on you,

Yes I do, pee on you,

I'll piss on you


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback