here comes the night - van morrison

Jag orkar inte fullfölja mitt löfte om en vidareutveckling på min sex and the city the movie-diss. Åtminstone inte idag.

Igår jobbade jag på kontorsjobbet. På lunchen gick jag på café, istället för att äta indiskt som vanligt. Jag åt en pasta med kyckling och läste en gammal metro från pärm till pärm. En äldre man kom in och beställde en gigantisk bit prinsesstårta. Sen slog han sig ner och började sleva i sig tårtbiten i en rasande fart. När han var klar rapade han högt av belåtelsen. Sen var min lunch slut. Jag mådde illa.

På vägen hem köpte jag några öl till matchen. Sverige förtjänade verkligen inte att vinna ändå. Jag var så jävla förbannad att jag skakade och skrek mer än vanligt. Jag blev nästan inte ens glad när de bytte in Källström, även om det i efterhand nästan var matchens höjdpunkt. Jag tänker inte säga att "Lagerbäck borde avgå" men han borde fan släppa loss lite. Och inte efter 80 minuter, utan helt grundläggande. Byta ut lite av hans favoritspelare, sänk medelåldern i landslaget, använd Källström och låt Anders Svensson sitta och nöta bänken. Jävla Anders Svensson, jag blir så jävla arg varje gång jag tänker på honom.
Som någon skrev på whoa angående Anders Svensson:

jag läste i tidningen att taco anders favoriträtt var typ nån biff av någon slag. snyggt sätt att försöka bli av med öknamnet, vi vet alla att han redan har en tacobuffe på rummet som väntar på hans tröstätande.

And that's that.

För övrigt har vår nya lägenhet renoverats om. Det är faktiskt min kära pojkvän, hans far, Oskar och lite min brorsa som stått för själva arbetet. Jag jobbar ju hela tiden numera och är inte särskilt händig, även om jag målat lite detaljgrejer på kvällarna.
Alla rum utom badrummet är nymålade, det nya golvet är nästan helt klart, (det blir i vardagsrum, sovrum, hall och arbetsrum), och alla lister är ommålade. Eftersom listerna är uråldriga och tidigare täckta av någon slags väv som är målad flera gånger om, och går fram golv till tak, kan vi inte med enkelhet plocka bort dem när vi lägger nya golvet, utan får istället lägga kvartsstavar och nya trösklar och sånt där. Det ska förhoppningsvis vara klart på måndag. Sen flyttar vi alltså in där.
Jag kan inte korrekt uttrycka min lättnad över den här renoveringen. Det såg helt för jävligt ut där när vi kom. Fruktansvärda tapeter och såna där beigemelerade plastmattor med fula fläckar i typ alla rum. Hål överallt, i alla väggar. En äcklig lukt som typ inte gick att vädra bort. Men nu när allt är ommålat så luktar det ingenting längre, och allt som var fult och anskrämligt är fint och nytt och fräscht.
Golvet är alltså ett laminatgolv, för det är billigt. Jag vet vad alla golvfittor tycker om laminatgolv, men det är det i vår nuvarande lägenhet och det är helt ok tycker jag. Dessutom får vi tillbaka pengarna på golv och färg om vi inte försökt att lyxrenovera lägenheten utan istället varit sansade i våra val. Det här blev det i alla fall:

Sen är det vitt i vardagsrummet och hallen. I arbetsrummet är det typ cappucino, (jag hatar såna här 90's färgreferenser, men jag kan inte beskriva den bättre än så). I sovrummet är det typ blå/grön/grått. Lister och lite annat är vitt.

Äh. Bilder senare. Nu ska jag upp till nya lägenheten och torka ur lådor och skåp och lyssna på någon fin playlist på min ipod.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback