dark halls - au revoir simone

Jag ska sy en underkjol i tyll, så att mina kjolar ska bli vippigare och finare. När jag orkar konfrontera staden igen ska jag åka till Kungsgatan och besöka både Panduro och Mattsons band, införskaffa material av olika slag, så har jag någonting att pyssla med alla tråkiga dagar.
De flesta av mina kjolfantasier kommer lösa sig med hjälp av underkjolar, så känns det verkligen. De flesta av mina kjolfantasier känns dessutom lite osunda för en tjugofyraårig kvinna att hänge sig åt.

image105

Synd bara att min symaskin är så konstig. Den ska träs på ett speciellt sätt som inte liknar någon annan maskin. Jag måste alltid ha handboken i närheten, för det går bara inte att memorera den komplicerade proceduren, eller så har jag fel på min hjärna. Det kan ju tänkas vara så, med tanke på att jag inte hade några särskilda problem med
flumskolan, vars pedagogik strider mot hjärnforskningen.

Funderar på en nattpromenad om Henrik orkar följa med mig. Har ingen lust att gå ensam. Igår hade vi en räv utanför på gatan. Fem meter bort. Den var så oväntat stor, jag tänkte mig att rävar var mycket mindre, som en liten katt. Det kan ju ha varit en ovanligt stor räv också.  Det kom som en chock, för jag hade precis tänkt på att ett vilt djur skulle stå utanför fönstret. Jag är rädd för vilda djur, till och med rådjur, så jag tänker såna där tankar ibland. Men i alla fall, precis efteråt så trippade räven förbi.
Jag är i alla fall mer rädd för rävar än för okända män som man kan möta på skogsstigarna på natten. Det är helt klart en felprioritering. Statistiskt är det nog inte många som attackeras av rävar.

Kommentarer
c:

tror du att dom kan ha hattflor på mattsons? Panduro har bara i silver och guld.

sofia:

c - vet ej - de har ju mest sybehör, knappar och band och sånt. men du kan ju prova. de kanske vet vart du ska leta annars.

2008-03-11 @ 21:48:47
URL: http://www.bobbypin.blogg.se

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback