skumt i rummet - eskalator

Vaknade för en och en halv timme sedan, av två skäl. 1) Det borrades i mitt hus och 2) Jag har absurd mensvärk.
Det var ett minst sagt otrevligt sätt att starta dagen på, dessutom i förtid. Först trodde jag att det var mina alltjämt fridstörande musikanter och fågelälskare ovanför som utsatte mig för lidandet detta ljud innebär. Vem skulle annars komma på tanken att gå upp tidigt på morgonen och borra? Vem skulle komma på tanken att störa friden? Bara en galning eller en sadist. Det visade sig vara byggarbetare, dessvärre, eftersom det äntligen uppkommit en legitim anledning att skälla ut/mörda mina grannar.
Byggarbetare kliver ju som bekant upp vid klockan två på natten. Damn it. Morgonmänniskorna har kontroll över världen. De förpestar den med sin sjuka dygnsrytm. De har lyckats göra den till norm, de har lyckats göra alla livsbejakande människor till anomalier.

På schemat står numera en tripp in mot staden. Jag har fått lön och csn-pengar och måste komma bort från oljuden. Kanske dränka mina sorger och fylla den ekande tomheten i mitt inre med hjälp av diverse second hand-fynd.



Jag känner att jag har någonting otalt med Eskalator. De skickade ett recensionsex av sin skiva till mig och Elias då vi var involverade i ett mindre lyckat netzine-projekt. I alla fall så slutade det med att projektet lades på is eller sakta föll i glömska, utan att vår gratisskiva någonsin möttes av en motprestation. Ibland känner jag skuld över detta. Dessutom undrar jag var skivan är någonstans. Kanske har Elias den.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback