superstar destroyer - genocide ss

Nu är det panik. Jag måste komma på ett ämne till mitt pm. Mitt pm kan, om det passar sig, också utgöra en stomme för min uppsats. Det är alltså lite krisigt att jag helt saknar fantasi i dessa dagar. Allting hänger på att jag får en brilliant idé snart. Undrar om jag kan ringa upp min lärare, gråta och be att få tilldelas ett ämne. Det vore så skönt.

image114
Max Weber ser mycket bestämd ut. Jag önskar att jag hade samma beslutsamhet i blicken. Istället flackar min som om jag beskådade en tennismatch. Jag önskar att jag skulle skriva en uppsats i idéhistoria istället.
Bilden är tagen från www.mohr.de.


Jag drömde att jag,
Anders och Måns skulle laga delta i en tävling där vi skulle laga en trerättersmiddag.  Tyvärr ruttnade alla färskvaror jag köpte på vägen från affären till köket. Gång på gång på gång. Vad betyder mina drömmar?

Och så verkar det som att The Accidents ska vara förband åt Dropkick Murphys. Jag var lite inne på Genocide SS, då det begav sig, men Accidents har jag medvetet avstått. Jag minns inte min anledning, men jag tror att det rörde sig om att en tjej som jag fann idiotisk gillade dem. Jag har svårt för att gilla samma musik som idioter gillar, men ibland blir man tvungen att dela musiksmak med begåvningsreserven. Någon gång ska jag växa upp och mogna så pass att det här inte längre är ett problem.

Förutom det har jag lyckats riva upp ett rejält sår på hälen som gör att alla mina vänsterstrumpor får en piffig blodfläck. (Jag kom precis på att det finns en uppfinning som heter plåster). Jag har ätit påskmiddag hos mina föräldrar. Haft ångest över framtiden. Gått upp åtta hekto. Hatat vädret. Och ingenting mer, egentligen. Nu ska jag ägna återstoden av dagen åt att läsa en bok om europeiseringen av förvaltningen. Hoppas på att den ska ge mig lite uppslag till mina skrivprojekt.

Kommentarer
c:

det är den bästa anledningen att hata ett band.

Sofia:

Det är helt klart en legitim anledning, men jag är lite rädd att någon idiot ska börja gilla ett band som jag gillar, och därmed förstöra det bandets storhet för mig, för alla framtid.

2008-03-25 @ 22:59:52
URL: http://www.bobbypin.blogg.se

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback