tu vuo' fa' l'americano - renato carosone

Nu vet jag varför min beställning från Forever 21 kommer bli mycket dyrare än jag räknat med. Posten tar ju också en massa avgifter. Jag tänkte inte ens på det eftersom man själv är tvungen att ta reda på postens avgifter som inte Tullverket har någon aning om. (Man tycker ju att det kanske ska räcka med den fraktavgift jag redan betalat).
Kan inte Tullverkets sida informeras av Postens sida? Kan de inte skapa det lilla samarbetet när de ändå samarbetar med att lägga på avgifter på min bagatellartade privatimport?

Som synes har jag fixat till den här sidan något. Jag är inte färdig och inte nöjd, men det är i alla fall lite bättre än de färdiga mallarna som fanns att välja på, som jag av lathet valt tidigare. Jag ska fixa en header, men jag saknar några viktiga instrument för att göra det: en bra kamera och ett bra bildredigeringsprogram. Men det kommer väl vid nästa infall av kreativitet.
Den här veckan ska jag köpa dammsugare, leta efter en kanna kompatibel med kaffebryggaren, läsa förvaltningspolitik, fika med Anna, förhoppningsvis göra något med Sara och Ullis, leta efter sommarjobb, komma på ett pm-ämne som kan utvecklas till en b-uppsats, öka på kalorierna lite, gå på Elias 25-årsfest, fixa en present till honom ... bland annat.

Min Bologna-googling ger inga bra resultat. Jag kan inte italienska, men väl lite franska och latin. Det hjälper ju något, men ändå. Men man kan nog räkna med en del italienska designer-outlets, så jag hoppas på att Prada, närmare bestämt Miu Miu finns tillgängligt till humanare priser. Dessutom kommer vi ju kanske att ha vägarna förbi Milano, och där måste det väl rimligtvis finnas high fashön shopping - om någonstans.
Men jag är ju mer intresserad av grymma vintage-butiker och H&M-motsvarigheterna. Billig som jag är.
Well. Det lär ju finnas möjligheter att klä sig som en tacky italienska trots allt.

image103


Kommentarer
c:

Är du hajj på "wedd design"? Jag fattar noll och kan bara byta färg på texten. Jag har för dåligt tålamod också för den delen.

sofia:

ja, alltså jag kan en del. framförallt förstår jag principerna för det, sen kollar jag upp resten, det jag vill göra mer specifikt, från gång till gång. förr i tiden satte jag mig i anteckningar och bara skrev koden rakt av till mina hemsidor. inte för att de var så snygga eller något sånt, men jag har iaf försämrats under några års tid.

2008-03-10 @ 20:33:27
URL: http://www.bobbypin.blogg.se
c:

jag är i vilket fall som helst imponerad.

2008-03-10 @ 21:47:31
URL: http://itsclive.blogspot.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback