what's inside a girl - the cramps

Jag köpte en bh. Det kan ju vara bra att ha en som inte glipar sjukt mycket. Och nya trosor på det, som jag får vänta med att inviga tills menshelvetet är över. Nu är det menstrosorna som gäller. Urtvättade, sladdriga mammatrosor som inte skulle kunna få ens en testosteronstinn fjortiskille att tända. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen. Jag tycker synd om min pojkvän. Har eventuellt igångsatt en entzauberung der welt för honom. Surprise. Alla de där snygga trosorna jag hade i början var bara ett listigt säljknep.
Jag är nämligen övertygad om att jag är den enda tjejen i (väst)världen som håller mig med en uppsättning fultrosor till månadens tråkigaste vecka. Jag borde verkligen göra mig av med dem, men det är en sentimental grej för mig. Precis som man har mjukisbyxor när man är sjuk har man fultrosor när man har mens.

image115
Då jag var ung hette det minsann Mimosept.


Annat som ska ut ur min garderob:
- Leggings. Nu ska de bort. Jag råkade köpa upp mig på ett helt kompani i tron att de var strumpbyxor.
- En stringtrosa som jag sparat som ett minne av 90-talet, då stringtrosor fortfarande ansågs sexigt. Jag kan ju iofs ha den på Saras 90-talsfest. Under något annat då, självklart.

Sedan gick jag till Myrorna, hittade en Busnel-liknande marinblå kavaj/kofta med guldiga knappar med ankare på. Och en liten, svart, fyrkantig väska med lång axelrem i fejkläder. Åt fryst mat hos mor (pasta med tomat och pesto) och drack upp hennes kaffe.

Fick ett fantastiskt uppslag när jag efter långt kämpande i motvind tagit mig hem. Jag skulle baka ett bröd med blåbär, hasselnötter och russin i. Det lät så gott med varmt nybakat bröd att jag var tvungen att följa mitt infall och bara göra det. Jag hade totalt glömt bort att jag är komplett talanglös på området brödbak. Självklart kan jag föreställa mig ett gott bröd och följa instruktioner, men jag kan inte, som det fungerar med vanlig mat, bara improvisera fram ett bröd. Men hey. Nu har jag ett gäng lila, hårda klumpar i en påse i skafferiet som man kan äta på om man får lust.

Kommentarer
Natta:

I feel you sistah!

2008-03-28 @ 23:48:36

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback