cotton club stomp - duke ellington


Kan man köpa flapperklänningen från H&M? Den med fransarna. Eller finns det någonting principiellt fel med att göra det? Kommer alla andra ha den? Kommer den att vara fel, eller kommer den att vara så fel att den slår över till att vara rätt? Kommer alla 20-talswannabes att spotta på mig? Kan jag bemöta det genom att vara autentisk-något-annat-senare-årtionde, och skratta åt deras underutvecklade teknik?
Jobbigt att bo i världens ängsligaste stad känner jag ibland. Det har smittat av sig.

Flapperklänningen är tilltänkt till nyårsafton. Så.


Kommentarer
clive:

du skulle bra veta hur många gånger jag gått förbi den, lyft upp den för att skaka den, dregla lite och sedan känna mig smutsig. Men det är himla fin...


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback