hell awaits - slayer


Jag hatar när människor frågar mig vilken musik jag lyssnar på. Jag hatar det, för jag kan liksom inte svara på det. Jag vet inte. Hur skulle man möjligtvis kunna sammanfatta det? Det vore förstås mycket lättare om jag, som Henrik gjort med hiphop, hade valt en genre och hållit mig till den. Då hade jag bara kunnat svara den. Nu svarar jag oftast ”blandat”.

Men att svara ”blandat” på frågan om vilken musik man lyssnar på sänder ut helt fel signaler. Man säger i princip att man lyssnar på Mix Megapol. Det är oundvikligt att man kommer att få äta upp sitt påstående förr eller senare. Det värsta är när man svarar ”blandat” och av artighetsskäl returnerar frågan och får veta att personen lyssnar på hårdrock. Och med detta menar att de lyssnar på Van Halens Jump ibland och annars på någon radiorock från staterna som är populära just nu. För då kan man ju inte protestera. Man måste sätta sig på händerna och koncentrera sig på att behålla kontrollen över ansiktsmusklerna. Man har i det läget uppsagt sin rätt att ha en åsikt på det genrespecifika, man är en usel, jävla generalist.







Kommentarer
bk-bloggen:

Svar: ja vi får se hur djupa analyser jag kommer göra i framtiden. Men hur mycket kan man analysera.. egentligen. Syftet med bloggen när jag startade var mest att kräkas lite på kommentarer överlag. :P

clive:

Jag har samma problem. Nu för tiden svarar jag att jag gillar delta blues från 30-talet. Det är en ren lögn. 3 låtar gör ingen blues fantast men det får folk att hålla käften. Lögner är något fint och mycket underskattat.

2008-11-13 @ 07:24:57
URL: http://itsclive.blogspot.com
sofia:

clive - när det gäller en sådan genre är det dessutom fritt fram att ljuga. hitta på band, det är bara att ta namnet på en plats i södern och lägga till ett "chiefs" eller "sheiks" eller vad som helst i plural, och man är good to go. ingen kommer veta om du talar sanning eller inte.

2008-11-13 @ 17:21:30
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback