mis-shapes - pulp


Idag hittade jag världens bästa affär. Den har legat där så länge jag kan minnas, på Odengatan, intill godisaffären där jag alltid köpte godis efter mina pianolektioner när jag var liten. Utifrån ser det ut som en antikaffär, fast med extra mycket smycken. Men när man går in så upptäcker man att det finns ett rum bakom kassan och en övervåning, proppfull av fina skor, kappor, hattar och klänningar. Helt ärligt var jag i himmelriket. Jag var nära att köpa en björnpäls från 20-talet, fast jag tycker att päls är äckligt.

Plus för att butiksinnehavaren föreläsar om hattar, är modist och sjunger jazz på klubbar.


Kommentarer
Thea:

Vart på odengatan ligger den här underbara butiken, eller du kanske vill behålla det för dig själv:)

2008-11-21 @ 19:19:36
sofia:

nej, vi msåte absolut stödja den här affärsverksamheten. den ligger mittemot gustav vasakyrkan, mellan odenplan och vasaparken. kommer inte ihåg vad den heter. men det är värsta skattkammaren, grejer överallt.

sofia:

*måste

2008-11-21 @ 19:32:08
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Thea:

Då ska jag leta mig dit när man fått lite mer pengar.. om nu inte all inkomst blir till räkningar och julklappar, vilket är risken. Hatar och känna mig som en fattig student, den här terminen har varit galen:)

Men vi kanske skulle kunna ses o rota runt i butiken o sen ta en fika tillsammans, vore skoj o umgås lite.

kram

2008-11-22 @ 18:05:26
sofia:

ja! det vore jätteroligt. vi kan väl ta det nu när csn-pengarna kommer.

2008-11-23 @ 01:39:04
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Thea:

Jag har praktik fram tills den 12 december, så då e jag upptagen alla vardagar. jag älskar att strosa runt på stan på vardagar när det inte är galet mycket folk:)

2008-11-24 @ 16:48:01

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback