pastime paradise - stevie wonder


Igår firade jag min yngsta lillebrorsas födelsedag. Han är bra på Guitar Hero. Jag menar alltså verkligen bra. Världsklass. Jag är ganska stolt över det. Pappa bjöd på lite för mycket alkohol i vanlig ordning och jag fick en adventsljusstake i teak och mässing anno 50-talet någon gång. Den var jättefin. Jag fick också en röd och vit löpare till soffbordet. Det innebär att jag nu har lite första adventsstämning i mitt hem. Jag tänkte köpa lussekatter också, men det fanns inga på ICA, och jag orkar inte ställa mig och baka. Såg sista avsnittet av Gilmore Girls, grinade lite, och nu plågas jag av den sedvanliga söndagsångesten.

Jag ska spärra några bloggar så att jag inte kan gå in på dem något mer. Det är osunt att gå in på bloggar med stötande innehåll, samtidigt som det är beroendeframkallande. Jag har tänkt över det hela och bestämt mig för att låta något slags överjag ingripa för att censurera delar av verkligheten som inte tillför mig någonting positivt utan bara bidrar till att uppröra mig. Det finns ju bra och dåliga meningsskiljaktigheter, och de dåliga är väl de som uttrycks av personer som inte har något intresse av att diskutera saker och ting, eller som bara vill föra en ohederlig diskussion. Det kan jag faktiskt vara utan. Jag vill inte riskera att själv bli en sådan som hakar upp mig på ett bagatellartat sidospår i en diskussion bara för att få ha "rätt".


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback