playing with fire - the rolling stones


Jag går igenom tonvis av litteratur på temat mansroll, manlighet, maskulinitet, manligt, you name it, har det kuk så är jag down. Tyvärr har östrogen i form av tv-serien Gilmore Girls såklart förstört hela stämningen och min koncentration, what else is new?

Åh. Jag snodde en bok som var undanställd till någon kurs i historia. De hade den som kurslitteratur. Jag tog den. Det var lite taskigt men jag tror att jag har lite större behov av maskulinitetslitteraturen än en historiker. Det är väl ändå en rätt manlig sfär, tänker jag mig. Var lite explorativa liksom. Ni har det rakt framför er, säkert. På idéhistorian däremot, där har vi en kille. Förutom han som jag irriterar mig så mycket på, då, men har är ju ingen man räknar med, han är för det mesta inte närvarande.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback