rock lobster - the b52s


1. Var hittade du den här listan?
Hos
heartsick.
2. Var är dina föräldrar födda? Far i Härnösand, mor i ... Jämtland någonstans. Osäker på exakt var. Är hon född i farstun liksom, eller på ett riktigt barnabördshus?
3. Vad är det senaste du installerade på datorn? Ett bildredigeringsprogram.
4. Vilken är din favoritrestaurang? Horan - världens bästa kinamat.
5. När badade du i en pool senast? 2006.
6. Har du varit med i någon skolpjäs? Jag har varit en gycklare på ett medeltidsspel, pianist på klass 5b:s Resa genom Europa där jag spelade "Morning has broken" och en av Askungens elaka styvsystrar i en musikalversion av Askungen.
7. Hur många barn vill du ha? För tillfället: inga alls.
8. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Bensinmackscountry.
9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Nej. Men jag röstar alltid, och åt vänster. Jag är så vänster att jag vägrar ta till höger när jag är ute och går. Jag svänger bara vänster tre gånger.
10. Vad har du för TV-kanaler? Vet inte riktigt, jag kollar inte så ofta.
11. Har du åkt moped någon gång? Nej. Men jag är uppvuxen i Stockholms innerstad, så chanserna har inte varit oändliga, direkt.
12. Har du busringt någon gång? Ja, till en familj som hette "Orgla" i efternamn, säkert trehundra gånger, bara för att få höra dem svara "Orgla".
13. Har du fått felparkeringsböter? Bara om man räknar in Henrik i begreppet mig, vilket jag tenderar att göra.
14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Har fobi för höga höjder.
15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Cypern. Så ung, så berest, så världsvan. Jag var där när jag var fem eller sex år, btw.
16. Har du en egen trädgård? Har en balkong.
17. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Jag gillar Chynna Clugston-Major, Daniel Clowes, de som gör Phonogram, andra serier jag gillar är Deadenders och Lobo, och såklart Mats Jonsson. Och en hel del andra också för den delen.


Omslagsbild från Phonogram Rue Britannia


18. Kan du alla orden i nationalsången? Nja.
19. Badkar eller duschkabin? Om badkaret står på fina lejontassar ...
20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Skamgrepp - jag höll på att dö när Michael Douglas satte på sig virtual reality-glasögongen och började vandra runt i något digitalt arkiv. Nästan i klass med Hackers.
21. Favoritpizza? Den måste ha lök och paprika.
22. Chips eller popcorn? Popcorn - eftersom jag nyligen skaffat microvågsugn.
23. Vilken färg på läppstift använder du? Jag har bara ett som är ... rött? Jag har det aldrig på mig, för jag ser ut att vara en gammal biblitekarie som vill "va säxi'" när jag har det på mig.
24. Har du rökt jordnötsskal någon gång? omg - nej.
25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Livet måste fan räknas som en skönhetstävling. Jag kom sist.
26. Apelsin- eller äppeljuice? Blodapelsinjuice är fina grejer.
27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Jag och Henrik firade min födelsedag på Horan, såklart.
28. Favoritchoklad? Det är säkert meningen att man ska svara något fint märke och typ "80%ig kakaohalt", men ärligt talat så är det ju mjölkchoklad som gäller. Massor av socker och fett och jävligt dåligt med kakao, den som gillar att äta de där beska, svarta chokladkakorna har seriösa problem med att skilja på sin egen vilja och blondinbellas vilja.
29. När röstade du senast? 2006.
30. När åt du en hemodlad tomat sist? Definiera "hemodlad".
31. Har du vunnit en prispokal någon gång? Jag vann en prisrosett på en danstävling när jag gick i 3:an.
32. Är du bra på matlagning? Ja, det är jag. Jag är bara lite lat och kan inte motivera all disk som uppstår, varför jag vänder mig till Findus och Familjen Dafgård.
33. Klarar du att tanka själv? Hur svårt kan det vara?
34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej.
35. Pepsi eller Coca Cola? Cola light lime! RIP.
36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? På sjukhuset måste jag förstås ha en sån där blå och vitrandig klänning.
37. Vad var det senaste du handlade? Salladsingredienser.
38. Har du kräkts offentligt? Jag har spytt ner a) Brommaplan och b) East & West. (Det coolaste ölhaket 2001). Den förstnämnda var lite i klass med Maggie i Little Britain:




39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Mångmiljardär förstås.
40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Varför inte?
41. Har du ringt något betalnummer? Inte som jag minns.
42. Kan man vara vän med sitt ex? Ja, om man har liknande intressen och inte har några romantiska känslor för varandra längre. Jag är vänskaplig med alla mina ex. Och har varit vän med flera av dem periodvis.
43. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Jag skojar inte, men senaste gången jag besökte någon på sjukhus så var det min mamma när min yngsta lillabrorsa föddes, 1992.
44. Hade du mycket hår som liten bebis? Ja.
45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Det hoppas jag att IQ-svar sköter åt mig.
46. Vad har du i din väska? Judith Butler Könet brinner, blyertspennor, lappar med kryptisk information som jag inte förstår mig på, nycklar, plånbok, vantar.
47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Lyssnar på ljudböcker i mörkret. Alltid deckare, oavsett hur dåliga och guilty pleasure de än är, det är väldigt avkopplande.
48. Vad är du tacksam för idag? Att jag fick en tid hos en gynekolog i Stockholms Läns Landsting!


Kommentarer
elias:

jag älskar ju mörk choklad, av det biliga är den med pistach bäst. inte ens som liten diggade jag mjölk choklad. vet inte varför men tycker sån där låkig nougat och ljus choklad är sjukt äkligt.



just nu pundar jag på paranötter, valnötter, choklad, banan chips, casewnötter och mer choklad.



sen har jag fåt en helt veird fetich för allt drickbart som smakar päron. driker allt från bords dryck och cider till mini mer och blandsaft.



men man måste blanda allt det här med svart kaffe.



bra du håller högstandard i serie hyllan i alla fal.

2008-11-18 @ 18:59:27
sofia:

är det sant? men då gillar du säkert marmeladkulor också. erkänn!

Cecilia:

Haha, åh så sant som det var sagt angående chokladen!

2008-11-19 @ 20:36:11
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback