from 93 till infinity - souls of mischief


Cecilia Hagen intervjuar Katrin Zytomierska för Expressen. Jag fastnade för en fråga i intervjun:

För en tid sen skrev Anders Westgårdh i Aftonbladet bland annat om hur du aldrig ”tvekar att slita av dig all form av social polityr för att frossa i sexreferenser och triviala dumheter”. Du svarade på din blogg att han bara skrev det för att han får knulla för lite. Slipa argumenten, tycker jag.

Vadå slipa argumenten? Vad ska man bemöta någonting sånt med? Svaret är att det inte finns något bra sätt att bemöta det som Katrin anklagades för, förutom möjligtvis att helt ignorera det. Jag har också slutat att bry mig om att lägga ner tid och möda på att försöka motbevisa människor som i alla fall inte tycker om mig. När jag någon gång, och det händer nästan aldrig, får en elak eller idiotisk kommentar så ctrl:v:ar jag bara texten till Dave Chapelles R Kelly-parodi: I want to piss on you. Jag ser det inte som ett slipat argument, jag ser det inte som ett argument alls. Det är bara någon form av pajkastning, och den som började allting får skylla sig själv om det sårar. Det sista de ska göra är att förvänta sig att jag ska replikera med någonting seriöst. För de riktiga argumentationerna spar jag till någon som matchar mig intellektuellt.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback