bombers - david bowie


Dagens orsaker till sprudlande lycka

- Jag vaknade innan solen gått ner. Jag hann till och med ta en lång promenad i dagsljus.

-
Romantiska fragment. Kostar nästan ingenting men är ett gott tidsfördriv. Man tar bara upp den ur väskan, på bussen, i skogen, på ICA, eller var man är och läser några meningar och begrundar dem. Jag bjuder på en, här får ni Friedrich Schlegel:
Det man vanligtvis kallar förnuft är blott en typ av förnuft; nämligen den tunna och vattniga. Det finns också ett tjockt eldigt förnuft, som gör snille till snille, och som skänker det elastiska och det elektriska åt den fullödiga stilen.

- Jag blev inatt klar med de tråkigaste och tyngsta skoluppgifterna denna termin, borträknat uppsatsen. Nu slipper jag tänka på det (tills jag får betyg på dem).

- Henrik kom på den goda idén att vi skulle ta oss för lite mer avancerad matlagning än den som går ut på att skära ett snitt i plastfolien och värma i microvågsugn ett antal minuter.

- Jag kom på att jag inte behöver läsa litteraturvetenskap för att få sitta och diskutera romaner. Jag kan ju bara starta en bokklubb med några vänner. Så, vem är på?

- Jag har fått en kommentar från en, för mig, ny person. Hurra för mig. Hon heter Marielle och är framförallt intresserad av att jag ska gå in på hennes blogg och tipsa om julklappar. Det var det enda hon hade att säga mig, på ett inlägg jag skrivit om hur mind map-hjärntvätten förstört min förmåga att tänka strukturerat, min goda självkontroll och vad jag tycker om att göra när jag är ensam hemma. Det känns skönt att det fortfarande finns människor som inte känner att de behöver dölja sina skamliga avsikter utan går rakt på sak, hon vill bara ha läsare till sin blogg. Jag ska läsa den. Jag ska återkomma med en recension.

Kommentarer
clive:

Jag kan ge en recension: Hon är för ung och oförstörd. Jag känner mig om ännu mer sliten och livlös.

sofia:

jag kände mig också väldigt gammal efter ett besök på hennes blogg. jag orkade inte ens ha en åsikt, så försvagad kände jag mig.

inte heller orkade jag ge tillbaka med samma mynt och skrupelfritt länka mig själv i hopp om att några av hennes gymnasieåriga vänner skulle gå in på min blogg och berätta vem som är sötast i tokyo hotel eller vad fan de heter.

2008-11-06 @ 21:25:37
URL: http://bobbypin.blogg.se/
clive:

Oh, så nära bandet heter Tokio Hotel med ett i och inte y.

2008-11-07 @ 11:44:47
URL: http://itsclive.blogspot.com
Henrik:

Du är så fantastisk älskling! Det är nästan sjukligt vad jag älskar dig och din negativa attityd till folk i allmänhet.... I synnerhet menlösa ungdomar som inte har någon som helst rimlig grund för att yttra sig om något.

2008-11-08 @ 04:13:01
sofia:

henrik - tackar. men min negativa attityd till ungdomen borde jag gör mig av med, jag menar det är lite för klyschigt plus att det är att sparka in den öppna dörren. men därmed kan man ju också säga att du älskar mig trots mina dåliga sidor. det känns ju skönt.

2008-11-08 @ 20:35:52
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback