salt shaker - ying yang twins


Det största problemet för alla 40-talsjunkies därute (tjejer), är att de har oerhört svårt för att välja vem de vill vara. Ska de vara glädjeflickan, pinupmodellen, skökan? Ja, de tatuerar in henne på överarmen och köper hennes syndiga underkläder, applåderar burlesqueshower för att "det äntligen återkommer lite smakfull objektifiering av kvinnan". Dagens utvik är bara tragiska.
Eller, ska de vara den präktiga hemmafrun eller den dygdiga sekreteraren som på sin höjd visar smalbenen och lite arm? Ja, det vill de också vara. De vill ha kafferep, baka sju sorters kakor, leka mormor, gnälla över samtiden och dess brist på skönhet och moral.






Det är väl det som är fördelen med att försöka leva i en svunnen tid - eftersom att den är svunnen måste du inte välja om du ska leka att du är horan eller madonnan. Du behöver inte ta hänsyn till vilken klädsel som var konventionell för vilken grupp, allt det där är redan överspelat - ingen kommer höja på ögonbrynen om du går i korsett, underkjol och strumpbyxor med söm ena dagen och har på dig täckande ylledräkt nästa. Du kommer bara att vara en festlig 40-talstjej. Som fattat det där med tidsandan.

Kalla det vad du vill. Men särskilt hardcore är det inte.


Kommentarer
clive:

Därför har jag aldrig riktigt helt hängett mig åt någon viss stil. Man måste vara konsekvent annars faller det ihop.

sofia:

ja, jag har haft samma tankar. när jag var liten insåg jag att jag inte kunde vara punkare, för det vore ett hån mot genren om jag inte kunde allt om all punk. jag tog högst allvarligt på sånt. precis på samma sätt som man inte kan sätta på sig en band-tshirt när man bara gillar en låt med bandet.

2008-11-26 @ 21:55:26
URL: http://bobbypin.blogg.se/
clive:

håller inte riktigt med om band tshirt grejen dock. Jag gillar många band men inte deras låtar ex Guns. Men så har min gräns mellan ironi och allvar suddats ut rejält de senaste åren..

2008-11-27 @ 10:51:49
URL: http://itsclive.blogspot.com
sofia:

om jag gjorde t-shirtgrejen skulle jag iaf omedelbart hamna i en situation där någon frågade mig om bandet, och så skulle jag sntagligen börja med att ljuga för att se hur långt jag kunde ta det, men sedan skulle mitt spel falla platt på ett eller annat sätt. jag skulle vara bortgjord.

2008-11-27 @ 15:23:34
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback