crazy - patsy cline


Jag är brutalt pank. Men det hindrar mig inte från att roa mig med en liten lek som går ut på att jag klickar runt hela nätet efter saker som jag skulle kunna köpa om jag hade pengar. Idag har leken varit oerhört frustrerande, tack vare att någon idiot på H&M har bestämt sig för att bygga om deras webshop. Jag har aldrig gillat den sidan, alltid avskytt hur svårnavigerad sidan var, hur många extraklick det tar att gå från att inspektera ett specifikt plagg till att komma tillbaka till kategorin man var inne på igen. (Om nu någon känner igen sig). Nu fungerar det inte alls, istället. Jag har hellre den gamla irriterande sidan än den nya superidiotsidan. För fan. Gymnasieelever driver bättre webshops än den där.



Här är mina cravings just nu. Henrik verkade inte helt skeptisk till lampan, faktiskt. Igår visade jag honom lite bloggar med såna där snuttiga flickor som gillar kaniner och rosa och 50-tal, bara för att se hur han reagerade. Jag måste ju kolla var hans gränser går inredningsmässigt. Han har sagt nej till att tapetsera skafferihyllorna bardotrutiga. Jag har inte sagt nej till något, för han har inte frågat om någonting konstigt. Han vill inte ha en spegelvägg och han vill inte ha en poster med Carmen Electra, jag antar att jag kan vara ganska nöjd. Jag har iofs självklart kontrollerat att han inte läser Slitz och hur han stället sig i genusfrågor långt innan bi flyttade ihop, men en del är så sarkastiska med sina posters så man vet aldrig var man har dem. Henrik är i alla fall en större genuskämpe än vad jag är. Han är down med uttryck som intersektionalitet på ett sätt som man inte förväntar sig av en vit övre medelklasskille. Det är jag som är flashbackmongot i vårt förhållande. Så sorgligt.



En sak till. Gina Tricots webshop är också helt fuckad. Okej att sidan hänger sig, det kanske är min dator det är fel på, men att lägga ut thumbnails på klänningar och bara visa överdelen på klänningen? Vilken trisomidiagnos ligger bakom den fantastiska idén? Slösa bort min tid, varför inte? Jag tycker ju att det är jätteroligt att sitta och klicka på bilder bara för att upptäcka att kjolen på klänningarna ser ut som skit. Och när jag har ägnat en stund åt detta - tror ni att jag är välvilligt inställd till er verksamhet då? Jag skulle inte tro det. Dessutom köpte jag en kofta där för ett par veckor sedan och det tog bara en timme innan den började gå sönder. Efter en vecka har koftan blivit ett garnnystan som ligger på golvet i garderoben. Deras kläder är fan tidsinställda bomber. Så dålig kvalitet att det är ett under.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback