wiggle waggle woo - the cadets


Jag har fått äran att bli medlem en cool syjunta vid namn Stitch or Die. Tyvärr har jag ännu inte närvarat på träffarna, eftersom jag måste ägna mig åt ett annat hantverk: uppsatsen. Plus att jag inte är en craftsperson. Jag vill gärna, men jag måste kanske inse mina begränsningar. Ärligt talat är jag rädd för att återupptäcka att jag inte har någon fallenhet alls för saker som har med tråd, garn eller tyg att göra. Så har det alltid varit. Jag kan spela piano (eller kunde), jag kan rita helt ok, jag är duktig på att laga mat. Men jag kan knappt sy en gardin. Och det är inte det att jag inte har försökt. Jag har köpt hem enkla mönster, en symaskin och material. Jag har läst instruktioner i timmar och försökt gång på gång, men det går bara inte. Det slutar alltid med en trådboll, bruten undertråd, fel passform och att jag vill gråta för att jag är så dålig. Träslöjden var lika illa. Det enda jag gjorde under träslöjdstimmarna var att såga det som andra skulle ha sågat. Det var min styrka: jag kunde stå ut med mjölksyra i överarmarna. Alla andras styrka var att de kunde tillverka fina skåp till sina familjer i julklapp. Min egen talang var helt meningslös, med andra ord.

Så, jag greps av tvivel. Men sen hittar jag återigen till
Sublime Stitching och tänker att jag måste väl för fan kunna lära mig att brodera? Hur svårt kan det vara? För jag vill brodera allt med deras mönster. På sidan kan man köpa dessa mönster och typ allt annat man behöver för att börja brodera. Och ja, de levererar till Sverige.

      

                           



Bilderna från: www.sublimestitching.com




Kommentarer
ericka:

those embroidery pieces are adorable!!!

sofia:

yes, they are! now i only have to learn how to embroider. i'm not exactly a crafts person, too bad.

2008-11-28 @ 03:45:24
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback