rocks off - the rolling stones


Jag överlevde dagen. Har legat och läst, somnat, vaknat, läst och somnat lite mer. Kollat efter såna där kitschiga tavlor med rörliga motiv och ljus - om någon förstår vad jag menar. Såna där som kan finnas på pizzerior och kinarestauranger. Helst föreställandes ett vattenfall.

Nu blir det skunkformulär.

ÄR DU KÄR I NÅGON:
Ja, i min pojkvän som jag bor med och som jag tjatar om en hel del här.
VEM ÄR DET PÅ SKUNK: Han har faktiskt en kvarleva till skunkanvändare, det är jag helt övertygad om.
TYCKER ANDRA ATT DU ÄR ATTRAKTIV: Det betvivlar jag starkt.
VAD ÄR DU RÄDD FÖR: Getingar, våldtäkter och konstiga sjukdomar.
ÄR DU ATEIST: Det stämmer bra.
HAR DU LÄST BROTT&STRAFF: Då den ingick i den kanon som pretentiösa pseudointellektuella tonåringar fäster stor vikt vid att ha läst, så: ja.
ÅSIKT OM HIPPIES: Jag drabbas ju väldigt sällan av hippies med tanke på mitt historiska och geografiska läge.
GÅR DU PÅ DIET: Nej, men min kosthållning börjar mer och mer övergå till någon slags citrusfruktsdiet.
VEM SAKNAR DU: Ingen särskild.
FAVORITLÄSK: Cola.
BÄSTA FRISYR: Bettie Page-luggen, när den har den där perfekta längden.
STILIKON: Jag har lust att lägga upp en skitstor bild på Ally McBeal. Jag skrattar inombords åt tanken på att göra det. Men istället får ni Francoise Hardy.



SNYGGASTE SKORNA: Det är allmänt känt att det inte går att fälla ett riktigt utlåtande i den här frågan.
FAVORITMAT: Kinamat på horan.
SNYGG KVINNA/KVINNOR: Jag har bara uttjatade svar på den frågan: samma som alla andra tycker, förutom att jag har skitsvårt för det här med ögon som sitter för tätt ihop, så alla som brukar räknas till de snygga men har för tätt sittande ögon räknar man bara bort.
SNYGG MAN/MÄN: Christopher Walken, Gregory Peck, en svettig Bruce Springsteen i en 80's jeansväst och lite muskulösa armar.
PÄLS/INTE PÄLS: Det faktum att pälsen ska lämnas in på kyllager under somrarna för att den inte ska besudlas av äckliga insekter och bakterier känns som skäl nog för mig att avstå. (Undrar hur många pälsbärande 80-talister som lämnar in pälsen på kylning?)
KÖTT/INTE KÖTT: Både och.
SNYGGASTE ÅRTIONDET KLÄDMÄSSIGT: 40-talet.
MÅSTE-HA-KÖP FÖR SÄSONGEN: Hundra par strumpbyxor, så att man kan dubbla och trippla dem och fortsätta ha kjol, även i 25 minus.
SECONDHAND/INTE SECONDHAND: Både och.


Kommentarer
clive:

Jag tycker att Bruce ska ha det där pannbandet gjort av en tvinnad bandana för att komplettera looken.

sofia:

ja, det pannbandet får han gärna ha. jag har lite svårt för hår på killar egentligen. så det känns underligt att jag valde tre män med hår på huvudet. killar med hår kan bli så jävla ... fel. så det är bra om bruce tyglar manen lite.

2008-11-04 @ 19:10:45
URL: http://bobbypin.blogg.se/
sofia:

förresten, det där sista lät fel. det låter som att jag föredrar en äldre, skallig man. jag föredrar bara rakat hår på just huvudet. och kanske rakat i ansiktet beroende på mannens ifråga anlag för skäggväxt.

2008-11-04 @ 19:12:03
URL: http://bobbypin.blogg.se/
clive:

Jag kom atomatiskt att tänka på Jamie Hyneman från mythbusters, om det inte vore för mustaschen...

2008-11-04 @ 19:29:19
URL: http://itsclive.blogspot.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback