once again - handsome boy modelling school


Jag ska på date med min mamma på fredag. Haha. Jag ska bjuda på middag på en riktig restaurang och vi ska dricka vin och prata innerligt. Det ska bli så roligt. Hon fyller år idag också. Jag är hemskt mammig. Jag ringer till henne flera gånger i veckan och pratar skit.

Men för att inte negligera min pappa, den andra sidan av dikotomin, så ska det sägas att jag är väldigt stolt över att han ska hålla en föreläsning på torsdag. På Alzheimers café. Jag vet inte, men det är café som jag vill besöka. Jag föreställer mig hur roligt bara själva kaffebeställandet kan bli på det caféet. Han ska alltså prata om alzheimers sjukdom och demens och sånt där. Min pappa har alltid massor av spännande jobbrelaterade anekdoter.

Jag skriver en uppgift för skolan på Machiavellis Fursten. Det är ett så jävla uttjatat ämne. Vad man än skriver om den boken så skriver man en klyscha som rapats upp tusentals gånger tidigare under femhundra år. Jag vill ju vara originell. Jag har valt en fråga om Machiavellis människosyn. Haha. Man behöver inte ens ha läst boken, man kan bara ta några av de där klyschorna som femhundra år av västerländsk historia har producerat och klippa och klistra lite. En utmaning vore att börja mitt svar med ett helt felaktigt konstaterande som att "Machiavelli skissar i Fursten upp en positiv bild av människan och hennes möjlighet till samarbete." Vart skulle det kunna leda mig? Till någon slags institution för mentalsjuka. Kanske till tidigare nämnda café.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback