bring back the skins - judge dread


Jag tänkte använda tidskrifter som källmaterial i min uppsats. Problemet är att jag måste vänta i två dygn på att tidskrifterna jag vill undersöka ska lämna det stora underjordiska arkivet och levereras till något mystiskt ställe utanför Bålsta. Och då vet jag ändå inte om jag har någon användning för just de här tidningarna.
Nu har jag hittat en SOU från 1922 som handlar om användningen av människolik i den anatomiska undervisningen på läkarlinjen. Kanske kan hitta på något av den. Den finns i gamla stan. Lite enklare så.
Jag kan också uteslutande använda tidningar som finns i mikrofilmssalen på KB. Så slipper jag alla jobbigheter.

Känns jobbigt att motivera urvalet. Motivering: lättja. Min forskarkarriär dog innan den ens startade.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback