delilah - dresden dolls


Nu är det snart dags för gynbesöket. Jag är spyfärdig av nervositet. Har fyllt i ett sånt där formulär över min hälsostatus. Jag verkar ganska frisk utifrån formuläret. Det måste ju vara bra. Men i övrigt är jag livrädd.

Saker jag inte gillar hos gynekologen:
- När de säger "Hasa ner ... å lite till. Lite till. Lite till. Mera kan du. Kom igen."
- När de sliter fram den där lampan (strålkastaren).
- Att de har spekulum och depressorer i metall på en grön operationshandduk intill undersökningsstolen. Som ett passivt hot. Sedan tar de ju alltid fram de snälla engångsverktygen i plast, när det kommer till kritan. Men vetskapen om att de kalla, vassa instrumenten i rostfritt stål ligger och glimmar i bakgrunden - det är obehagligt.
- Att de tror att man för in en symbol (typ en droppe eller ett ledset öga) i sin kalender vid de dagar man har mens. Nej, jag för inte protokoll över såna här saker. Ska man det?
- Att de har en flaska med någonting som de kallar för Glidslem. Från apoteket. Det känns som att man ska vara med i filmen Anal Rape 4.


Kommentarer
Anonym:

träpinnen som dom tar provet med. Jag har tom med svårt för att äta glass som har träpinne.

2008-11-20 @ 21:02:14
sofia:

jag vågade inte titta. jag blundade och höll krampaktigt i något slags handtag på undersökningsstolen.


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback