venus - television


Ok, klockan börjar närma sig en ny dag. Och jag sitter och försöker komma ihåg vad grundkursen i idéhistoria egentligen hade att säga om renässanshumanismens människosyn. Jag kommer bara på någonting från gymnasiesvenskan om den mångbegåvade renässansmänniskan och Leonardo da Vinci. Det är något fel på kopplingarna i min hjärna. Jag visste att den här mind map-tekniken som vi indoktrinerades i på mellanstadiet var skadlig. Jag visste det! Fan. Nu sitter jag här och min tankestruktur är bara enstaka, lösa ord, inga sammanbundna meningar. Jag borde ringa upp min gamla gitarrspelande, permanentade fröken och kräva mitt liv tillbaka. Du förstörde mig.
Ok, fine. Jag googlar det.

Henrik är ute och dricker öl, precis det jag helst av allt hade velat göra. Jag hade kunnat följa med, men jag vill inte vara en sån där flickvän som alltid följer med. Även om jag vill följa med för att jag tycker om Henriks kompisar och för att jag tycker om öl, och kombinationen av dessa brukar vara extra tilltalande, så höll jag på mig ikväll. Känner mig ganska stolt.

Men ok, jag har inte tråkigt för det. Jag älskar att vara hemma själv, det är då jag kan göra ensamsakerna. Som att se på bra tv-serier, kolla på porr på internet och komma på de bästa inredningsidéerna. Det känns fint.


Kommentarer
Marielle:

Har du något julklappstips? Kommentera min blogg! kram /Marielle


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback