white and nerdy - weird al yankovic


Snart är Gilmore Girls slut. Vi är inne på sista säsongen. Behöver en ny serie. Här är kandidaterna.

- Tre kronor. Jag såg aldrig Tre kronor. Har alltid menat att det är ett stort glapp i min allmänbildning. När jag fick höra om hur serien spårar ut i slutet och alla går med i någon slags sekt under någon som heter Sten Frisk - då bestämde jag mig. Det här bara måste jag se.

- Star trek. Har alltid velat göra vulcanhälsning och säga "Live long and prosper" utan att posera. Henrik har såklart redan sett allt Star trek som man kan se, inklusive spinoffs. Men han verkade glad. Vi ska lära oss klingon också, tänkte jag. Men det blir i så fall ett senare projekt. Till att börja med måste jag fråga mig, precis som Weird Al frågar sig i
White and nerdy: do I like Kirk or do I like Picard?





Kommentarer
elias:

kan ni inte börja med en lite mindre omfattande serie. menar om ni börjar med star trek kommer du vara färdig när du är runt 62år.



tvtorrents är min bästa vän när man är fattig. specielt när man sätt alla filmer som går att lada ner och inte vill börja se dvärgporr för få sin dos av rörliga bilder. den sidan listar upp alla tänkbara tv serier i världshistorien. i alla fal runt 1000st och det är bara lada ner och njuta. du är säkert medlem där men annars kan jag skicka en invite. allt går mycket snabbare också på grund av creds systemet. sen är det bara ett plus med att det har allt och listar det lätt och snyggt.



black books

it crowd

californication

låsas matte i numb3rs

weeds

arested development

shark

house

studio 60 (som en drama variant av 30rock)

bottom

heroes

dexter

the young ones

m.m.



är det som liger bland det serier jag betat av där eller håler på att beta av





2008-11-19 @ 20:56:58
clive:

jag är som bekant otroligt svag för Supernatural som enligt mig är den bästa dramaserien jag någonsin sett. Inte något dramturgiskt mästerverk men är man (som jag är ) svag för vrålåk, demoner och kukrock är det en serie att rekomendera.

sofia:

elias - henrik är redan en trekkie. vilket innebär att han kan skapa ett rimligt urval åt mig.



de flesta av de där serierna har jag redan sett och gillat eller ratat. jag är fullkomligt allergisk mot numb3rs - ett helt idiotiskt koncept. dexter hatar jag också. heroes verkar bögigt. studio 60 ratade jag - minns inte varför. men 30 rock är ju igång igen. house hatälskar jag. jag gillade house skitmycket i början, men nu har det gått utför. varför fattar ingen att house är en pretentiös nolla, varför har man låtit house omges av totalt menlösa karaktärer utan självbevarelsedrift som bara går med på allt han gör. så orimligt.

men jag ska kolla upp några av de andra serierna du listade. jag är väldigt kräsen. :)



clive - vrålåk, demoner och kukrok låter inte helt fel!

2008-11-19 @ 22:17:43
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Hanna:

Hej. Jag har läst din blogg en period nu, och känner att jag måste dela med mig av vissa serieerfarenheter, i synnerhet när du tar upp Tre kronor (vilken jag gärna slår ett slag för).



Shark har jag fastnat för, varför vet jag inte riktigt, det är något med att huvudrollen pratar så fort... tror jag. Tyvärr kom det bara två säsonger om jag inte blivit felinformerad.



Tillbaka till Tre kronor; bara att en karaktär kallas Klimax gör serien värd att se. Jag vill inte berätta för mycket med risk för att avslöja om du har tänkt att se den, men ja, helt klart ett bidrag till allmänbildningen!



Annars rekomenderar jag Freaks and Geeks. Där blev det bara en säsong... jag förstår inte riktigt varför det gick så dåligt för den.



Avslutningsvis vill jag bara skriva att jag gillar din blogg.

2008-11-19 @ 22:56:54
elias:

men som jag sa, gå med tvtorrents.com så kan du kolla in varenda serie som fins utan problem.

2008-11-19 @ 23:01:29
Jocke:

Jag tittar på Supernatural.

men det har lite lite såpa i S1. det hade å andra sidan Buffy också.

2008-11-20 @ 00:30:58
URL: http://newlaseridea.com
sofia:

hanna - tack för att du gillar bloggen. jag minns klimax, var han ihop med bimbo? åh, jag får varva tre kronor med star trek helt enkelt. jag har funderat på om rederiet har något underhållningsvärde också, såhär i efterhand.

ska kolla upp freaks and geeks också.



jocke - nu är du den fjärde pålitliga personen som indikerar att supernatural är sevärd. it goes on the pro-list.

2008-11-20 @ 11:37:32
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Hanna:

Hm, ja, om jag inte minns fel så var han faktiskt det. Klimax och Bimbo - när jag någon gång får för mig att tvivla på 90-talet är det bara att tänka på dem.



Rederiet hade jag nästan glömt bort, måste kolla upp om man kan få tag på den också. Eftersom det är vinter 300 dagar om året i det här landet har man ju gott om tid.

2008-11-20 @ 19:52:07
clive:

Jocke:

klart att det är såpa! Jensen Ackles spelade ju Eric Brady (Samis tvilling bror) i "Våra bästa år" förut

2008-11-20 @ 21:04:20
URL: http://itsclive.blogspot.com
Jocke:

Clive: Ja men i början av Supernatural får man lita på att en serie där det spelas Ratt och Poison och man skjuter spöken med bergssalt bara är bra fast man inte ser kontinuiteten eller story-arch:en ännu.



Sen är det ju typ ingen som har erkännt sin Kirk eller Picard tilhörighet i kommentarerna. Skamligt!



Jag väljer Picard, fast jag egentligen gillar orginal serien bättre. Men det som är bäst med den serien är ju inte Kirk, utan mer att den blandar allvar och humor på ett skönt sätt, lite som gamla hederliga Twilight Zone.



Dessutom så blev Patrick Stewart helt tagen av Transmetropolitan och skrek Spider Jerusalem lines i tid och otid under flera år, har hans fru sagt till Warren Ellis. Och DET är respekt, mina damer och herrar.

2008-11-21 @ 11:18:30
URL: http://newlaseridea.com
sofia:

hanna - det är också perfekt research för alla fester med tema 90-tal som håller på att bli det nya 80-talsfesttemat. jag har redan varit på två 90-talsfester och kommit undan som indietjej i mina vanliga kläder.



jocke - vad skönt att någon vill ta ställning i den här frågan. jag tror att jag kommer välja originalserien, efter att ha sett det här fantastiska klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=XyhhFzE5O5U&feature=related

2008-11-21 @ 19:27:58
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback