50 ways to leave your lover - paul simon


Just nu borde jag verkligen läsa till mitt seminarium imorgon. Det vankas Nietzsche och Weber, och det är ju kul. Men istället funderar jag på att ta dagens andra långpromenad, för jag har lagt in tre gig på min nya iPod. Och om jag inte får gå promenaden tycker jag att jag åtminstone kan få ägna mig åt att planera nästa drag i projektet att vaska ner det bästa som hänt världen musikmässigt till 80 gig. Men världen är inte rättvis.

Mitt andra projekt är att välja ut musiken till min fest. Jag inser att jag kommer att behöva ägna mig åt en del publikfrieri. Jag vill ju trots allt inte att alla ska åka hem klockan tio för att de har blivit så deprimerade. Dessutom måste jag planera vad jag ska bjuda på i matväg. Jag bjuder aldrig på mat, som i en middag. Däremot för och efterrätter, som gärna får se snygga ut. Jag tänker mig ett Marie Antoinette-överdåd av smördegsknyten, västerbottenkex, cupcakes, tårtor, o.s.v. Som ingen orkar äta men som ser snyggt ut. Faktum är att jag borde sätta mig ner och skriva upp alla matidéer och planera hur jag ska ha tid att laga allt.

Vad som helst för att slippa göra det man måste.


Kommentarer
clive:

jag har ju alltid varit svag för staternas mat, byffalowings, revbenspjäll, lökringar, coleslaw och allt annat osofistikerat som man får hjärtattack av.

sofia:

jag tror det blir amerikanskt på efterrättsfronten i alla fall. (för jag vill inte ha cole slaw över min nya matta om folk blir för berusade).

jag har ganska nyligen köpt hon leilas (kan inte för mitt liv komma på hennes efternamn och orkar inte googla) bakbok, den är suverän. jag har nämligen i princip aldrig bakat. har en mamma som visserligen kan men inte gärna gör det. o.s.v.

2008-10-08 @ 15:18:52
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback