blue christmas - elvis presley


Jag har kommit i julstämning för övrigt. Lite väl tidigt kanske, men jag har faktiskt sett att det börjar säljas julgranskulor och annat i butikerna, så helt fel ute är jag nog inte. Brukar ha väldigt lite till övers för julen, eftersom jag traditionellt arbetar då och får storhelgstillägg - därför har jag inte haft anledning att bry mig om julen. Men nu känns det som att det vore trevligt att vara ledig istället, äta fet mat och dela ut julklappar. Och sjunga med i julsånger. En julspellista på ipoden och lite lagom med pynt. Kanske en glöggkväll och kanske lite pepparkaksbak. Det låter så himla trevligt. Och så långt ifrån att röja bort sin lever och ligga med ångest i två dygn.

Jag kommer antagligen vara så över det lagom till december.

Kommentarer
clive:

jag är ju en obotlig juljunkie, men jag har en känsla av att det kommer att ändras detta år. Efter flera år pendlande genom alla Stockholms olika kommuner har jag fått nog och bestämt mig att julen ska firas hos mig. Ett i efterhand kanske inte så klokt beslut.

sofia:

åh, så du ska hålla i typ en hel familjesammankomst? jag funderar lite på vad jag ska göra om jag inte jobbar, för henrik åker iväg till sin familj så jag har tre alternativ: följa med henrik, sitta hemma själv och ha ångest, eller åka till min egen familj. det sistnämnda känns mest naturligt, eftersom jag inte firat jul med dem på evigheter.

2008-10-19 @ 18:31:34
URL: http://bobbypin.blogg.se/
clive:

Jag har som tur är inte så stor släkt och dem enda som jag säkert vet ska komma är min mamma och hennes sambo. Jag jobbar för första gången på julafton men det är bara till kl 14, och jag har sagt till familjen att om dom vill ha traditionell julmat får dom ta med sig den själva. Aldrig att jag lagar mat som jag inte äter själv.

2008-10-19 @ 20:27:48
URL: http://itsclive.blogspot.com
sofia:

nej, man kan ju inte laga julmat som modern människa. det är ju liksom sån där mat som ruttnade för ett halvår sedan som man försöker piffa upp genom att lägga i ättiksbad eller trycka in i ett korvskinn. eller blanda upp med gelatin till en klump.

jag äter bara köttbullarna och rödbetssalladen.

2008-10-19 @ 21:47:37
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Anonym:

Jag drömmer om en whitetrash jul med ribs och kycklingvingar toppat med rice krispies/ jordnötssmörskakor. Men det blir väl potatisgratäng för det kan jag laga och morotsmuffin med något schysst strössel på.

2008-10-20 @ 19:53:53

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback