suffragette city - david bowie




Allt om Stockholm. Ta det som ett hot. (Från aftonbladet.se, vart annars?).

Nu börjar jag bli jävligt less på all street stylefotografering. Jag är helt ointresserad av var Alexandra, 17, hittat sina mockasiner. (Meningen känns absurd så fort jag tänker på den en längre stund). Är jag ensam i Sverige om detta ointresse? Det här övermåttet av rapportering kring vad andra, vanliga människor har på sig dödar min lust. Den duger inte ens till inspiration. Jaså, du hittade dem på Zara - vilken överraskning! Låt mig gissa att resten av din outfit kommer från Cubus, H&M, Lindex, Top Shop, Din Sko och Urban Outfitters. Låt mig också gissa att du piffar till helheten med någon detalj som är vintage eller svindyrt high fashion.

Och uppfatta inte detta som att jag vill gå till attack mot Alexandra, 17, och alla andra som handlar på dessa kedjor. Det är inte alls det som är min poäng. Det är bara det att informationen om var hon köpt sina mockasiner angår mig ungefär lika mycket som information om när hon var på toaletten senast. Det är som att allting jag gör är meningslöst när de värden jag förses att använda som måttstock för mitt liv är lågprismockasiner. Jag kan lika gärna dö.

 


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback