stay rude, stay rebel - no sports


Äntligen har jag fått svar på under vilka förutsättningar världens sämsta blandskiva kan komma till. Genom att låta svenska OS-truppen välja ut sina favoritlåtar att peppas av, samla ihop dem på en skiva och ge ut den under namnet "pepp-hits!" har man lyckats med att skapa den kanske sämsta skivan någonsin. Jag är imponerad.

Låtlistan innehåller bland annat detta:
1.THE POODLES-Raise the banner
2.TINA TURNER-The best
3.CAROLA-Genom allt
4.SURVIVOR-Eye of the tiger
5.SANNA NIELSEN-Vågar du vågar jag
6.WHITESNAKE-Here I go again '87 remix
7.EUROPE-Final countdown
8.ADAM TENSTA-My cool


Jag tycker att man borde spinna vidare på det här spåret. Blandskivor och sport kombinerat kan ge upphov till oväntad humor. Man borde låta fler idrottshjältar tillkännage sina favoritlåtar och man borde sätta igång omedelbart. Jag skulle i alla fall helt klart köpa skivor som "Svenska handbollslandslagets favoritballader" om jag stod där på Statoil en galet ensam höstnatt med en lightglass som enda sällskap i denna grymma värld. Bara för att få känna mig överlägsen.
(Låten i rubriken är ett försök att sänka garden lite).


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback