too drunk to fuck - nouvelle vague


Det här blir en hekisk vecka för mig. Till att börja med har jag min fest på fredag, samma dag har jag ett seminarium. Så alla förberedelser inför dessa båda storheter måste liksom hända ... nu. Min vana trogen sitter jag och sippar på ljummet kaffe och skrattar åt Viktor Barth-Krons fyndiga formuleringar på Stureplan.se's Innelista istället för att ägna annat än några skuldmedvetna tankar på min egen att-göra-lista.
Men ok, igår kväll bakade jag kakor till festen. Se där - alltid något. Jag har också kommit på fyra låtar till min fest-spellista. (Fyra! Wow.) De är visserligen så bra att de hade kunnat få gå på repeat hela kvällen, men det vore att gå emot alla konventioner på detta område och jag vågar inte chansa.

Uppenbarligen är jag i stort behov av en planering.

Tisdag (Idag)
- Läsa Sartres Svart Orfeus och Cesaires Om kolonialismen.
- Ta fram bakgrund på Sartre och Cesaire. Besvara frågor.
- Fixa spellistan.
- Ringa mamma och delegera bort lite av allt bakande inför festen. Annars: Baka livet ur mig.

Onsdag
- Åka in till stan tidigt. Köpa kakfat, klänning, kavel, en el-visp (kan vara bra, annars lär jag vara svettig och jävlig efter att ha fixat all cupcake-frosting en halvtimme innan festen börjar). Kort sagt; köpa allt som jag glömt köpa innan.
- Boka frisör. Skatboet ska väck. Jag kanske till och med hinner klippa mig på onsdag?
- Läsa Fanons Svart hud, vita masker och Saids Orientalismen. Kan jag nog göra på kvällen.
- Ta fram bakgrund på Fanon och Said. Besvara frågor.

Torsdag
- Städa lägenheten.
- Fundera över Sartre, Cesaire, Fanon och Said. (Kan jag göra när jag städar eller gör någonting annat också). Om någon känner för ett intellektuellt samtal kring dessa fyra inbjuder jag till en diskussion då. Vi skrubbar rent kakel och pratar. Ta med egen dammvippa. Om jag sätter upp en lapp med det här erbjudandet på typ Kulturvetarlinjens anslagstavla på universitetet kommer en gänglig kille i kostym med armbågsförstärkningar i mocka definitivt att ringa upp.
- Åka till systembolaget, eller delegera bort systembolaget.
- Sätta upp en lapp i hissen om att jag ska ha fest? Frågetecken, eftersom alla andra har fester utan lappar i hissen. Om jag sätter upp en lapp kanske jag inbjuder till kritik.
- Göra allt som återstår.

Fredag
- Vara i skolan mellan 10-12.
- Gå hem, göra mig iordning.
- Göra frosting till cupcakes.
- Blanda ihop bålen.
- Ta mig en lugnande whiskey


Kommentarer
clive:

4 låtar? det spelar ju ingen roll för det är aldrig någon som lyssnar ändå.

sofia:

ja, jag började spåna på en låtlista och det slutade med att jag hade kommit fram till fyra låtar som både var övermäktigt bra OCH passade på festen.

så nu måste jag sänka standarden här.

2008-10-14 @ 20:17:26
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback