I'm five years ahead of my time - the third bardo




En ny iPod är ett nytt projekt. Den här gången ska jag planera redan från början vilka album som ska få existera i sin helhet på den, och vilka som bara ska få uppta plats i form av lösryckta spår. Jag ska ägna tid åt att genrebestämma musik så att systemet med genrer verkligen ska fungera - inte som på min gamla där jag ibland lät den färdiga genreindelningen ligga kvar och sedan var det helt meningslöst att få för sig att lyssna på till exempen r'n'b - för där låg en massa annat dravel, och r'n'b låg på soul eller något sånt. Så ska det inte bli den här gången.
Och aldrig mer ska ljudböcker få chansen att hamna på en shuffle-spelning. De är bannlysta därifrån.
Men det viktigaste av allt: artistnamn, låttitlar och albumtitlar ska läggas in på ett enhetligt sätt från början. Ibland har jag bara slängt in spår som de är med tanken att jag ska fixa till informationen efteråt, för att jag vid tillfället inte har tid men ändå vill ha låtarna. Om man ska åka till jobbet om fem minuter, till exempel. Nu ska mina aspergerdrag istället få härska fritt och jag ska plocka fram Linnén i mig själv.

Ett problem med det här är att jag har en hemtenta som ska in, tillsammans med en blajig essä som ska handla om "hur man tolkar en text idéhistoriskt". Har ingen tid över för min iPod. Förresten har jag en känsla av att den där essän kommer att bli århundradets klysch-orgie, jag har väldigt lite att säga i ämnet. Den ska dessutom vara "subjektivt hållen", så betänk hur den här bloggen ibland kan urarta. Det här ska istället lämnas in till en lärare. Haha. Ja, det kommer att bli underhållande. Jag ser framför mig hur den pinnats upp på en anslagstavla i humanistvillan med ett stort "LOL" i svart tusch över.


Kommentarer
ullis:

men oh. jag vill också ha en ny ipod att organisera, en lita att bryta ner eller en kalender att strukturera upp. och sen vill vill jag träffa dig snarast, för oj vad jag saknar dig. puss

sofia:

och jag vill träffa dig! jag sitter med uppgifter över helgen men sen är det bättre för mig. puss!

2008-10-03 @ 12:37:48
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback