atlanta - the gore gore girls


Halvvägs igenom Freud, helt och hållet klar med linsgrytan (den var fab), och lite slötittande på TV, (vad fan har hänt med TV? Det här kan man ju inte betala pengar för!), så kunde jag förstås inte göra det jag skulle utan hamnade återigen framför datorn. Blondinbella ska sluta blogga, (äntligen, nästa person som säger att flickebarnet är så duktigt borde vara tvungen att gå om grundskolan), och jag hoppas att det kommer leda till en nytändning för bloggarna. Det som man brukar kalla för bloggosfären börjar allt mer kännas som en härsken och torkande ceasarsalladdressing (inte helt olik den som figurerar på de flesta bloggerskors salladsbladslunch), och det vore roligt om någonting med substans fick komma fram. Istället för det rådande föraktet för djupare tankegångar än typ "Stina-Lee filosoferar kring rasism" eller det klassiska "djupa" inlägget mellan varven av sallader, chailattar och handväskor, ett inlägg som oftast handlar om självkänsla och känns ctrl-c:ad ur en självhjälpsbok.

Inte för att jag tror det. Det är ju en värld av och för sextonåriga tjejer och så förstås de företag som har sextonåriga tjejer som målgrupp.


Kommentarer
Cecilia:

Jag firar Blondinbellas paus med en lipplumper och Miss Piggy-dress från Buttericks. Nu jäsiken är det dags att ta över platsen som rikets pinsammaste bloggerska. Bloggvärlden är inte vad den en gång var. Inte för att jag var med från början, men åtminstone sedan 2005.

sofia:

ja, ta över, ta över! det behövs någonting nytt och fräscht, någonting som kan angå.

det här är förresten min tredje blogg. sedan 2005.

2008-10-14 @ 20:20:49
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback