out of time - the rolling stones


Igår drog jag på fest. Det var väldigt trevligt. Jag träffade folk som jag inte träffat på alldeles för länge, och avslutade alltihopa med att prata om religiös tro med en taxichaufför. Det gick på en femhundring att åka taxin hem. Det var ganska dyrt att blidka min nyvunna våldtäktsnoja. Jag såg på Efterlyst förra veckan, och nu tror jag att det lurar en våldtäktsman eller åtminstone en rånmördare, i varje buske.
(Jag minns en sommarnatt för sju år sedan när jag istället för att ta den där taxin från Hässelby Gård helt sonika började gå. Jag väntade på nattbussen, men den kom inte och jag hade ett nytt band i min freestyle (old school) så jag gick hela vägen till Brommaplan tills nattbussen hann ikapp mig. Helt själv. Helt omedveten om att jag borde vara rädd och försiktig.)

Idag är jag, underligt nog, inte bakis. Helt fantastiskt. Jag verkar till och med lyckas med konststycket att släpa ut Henrik på en promenad. Så det är vad jag ska göra nu. Sen ska jag läsa ut Freuds Vi vantrivs i kulturen. Ciao.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback