please warm my wiener - bo carter


Veckorevyn.com ger mig en till färdigformulerade-alternativ-plåga. Det ligger en riktigt ond person bakom de här.

Ser du på Desperate Houswives?
- Ja, hemmafruarnas mörka hemligheter förgyller min tisdagskväll.
- Ja, i pauserna på andra tv-program.
- Ibland, när jag hinner.
- Nej, har inte kanal 5.


Jag skulle vilja svara: Nej. Bara. Det räcker kort och gott så.
Men till mitt "nej" vill jag inte ha en lam ursäkt om att jag inte kan se på just den kanalen. Jag kan se serien, jag bara vill inte. Det är som att en kille som jag inte gillar frågar ut mig, och jag skulle svara "nej, jag har pojkvän". Som om jag genast hade gått ut med honom om jag inte hade pojkvän, och det intrycket vill jag inte ge.
Till mitt Nej kan det däremot tillfogas andra anledningar som att "jag blir galen av den idiotiska berättarrösten" eller "än är jag inte helt hjärndöd". Om man nu måste lägga förutfattade meningar i svarsalternativen.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback