don't throw your love away - the searchers


I natt, efter att ha läst
det här om att svarta änkan etablerar sig i Sverige, hittar vi förstås en gigantisk spindel i vardagsrummet. Det var ingen svart änka, men just då hade det kunnat vara det. Det är det som är problemet - svarta änkan är en svart spindel liksom. På undersidan har den en röd fläck. Jag vill inte chansa och försöka vända på spindeln för att undersöka den om jag riskerar att duka under. I vanliga fall brukar jag lyfta upp spindeln och slänga ut den, för att enligt alla vidskepliga medel undvika regn, men nu fick Henrik döda den med en stor kartong. I fall att.

Det värsta är att spindlar var typ det enda djuret som jag inte var rädd för. Jag som är rädd för alla djur, till och med hamstrar och daggmaskar. Men spindlar var ok, för jag visste att det inte fanns några farliga spindlar i Sverige. Nu är själva grundprincipen för min spindeltolerans rubbad.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback