k. c. moan - memphis jug band


Ikväll åt vi middag på Ho's. Världens bästa kinarestaurang. Eller fine - Stockholms bästa åtminstone. Det är kul att den heter Ho's. Jag brukar kalla den för "horan". "Ska till horan och käka middag". Men jag vågar inte säga det när någon ur deras personal hör. Det är ju ett skämt, men jag tror inte att mina smaklösa skämt har någon bredare publik direkt.
I alla fall - munorgasm. Så jävla perfekt mat. Kinamat är så underskattat, folk ska ha thaimat och sushi eller hänga på någon underlig krogtrend som är bortglömd dagen efter.
Kinamat är som det är. Ofta i samma lokal som när de öppnade på 80-talet - med samma guldiga och röda inredning. Samma stavfel på menyn. Så sitter någon skum barnfamilj vid ett bord, där föräldrarna är jättegamla och missanpassade och beställer in tre små rätter och så friterad banan med glass på det.
Ho's är i alla fall kinamat utan allt det där. Kanske inte lika charmig atmosfär som när man hittar en kitschhåla till kinarestaurang där tiden verkar ha stått still. Men maten är himmelsk och personalen är trevlig.

Nu kom jag lite för nära krogrecensions-genren här, känner jag. Poängen är att Ho's gör bästa kinamaten och boka bord för det är alltid fullt.



Kommentarer
Thea:

vart ligger Ho´s? kanske skulle testa att gå dit, kinamat e aldrig fel:)Bara namnet gör att det skulle vara skoj o gå dit,hihi

2008-10-01 @ 20:51:55
sofia:

den ligger på hornsgatan, vid hornstull.

http://www.rest-hos.se/

kan rekommendera deras sze chuan-kyckling, den kan jag dagdrömma om på ett väldigt osunt sätt.

2008-10-02 @ 13:39:01
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback