what's inside a girl - the cramps


I morse svimmade jag på toaletten. Jag tror att det var den hastiga övergången mellan att ligga och att stå som fick mitt blodtryck att falla. Det händer mig ganska ofta. Inte så att jag plötsligt svimmar ute bland folk, tack och lov. Då hade man ju fått avstå från så mycket här i världen.
Jag gör redan en hel del för att motverka mitt låga blodtryck: jag röker och dricker sprit. Jag ser till att få i mig minst två kannor kaffe om dagen och saltar alltid extra. Det verkar inte hjälpa. Kan det vara kloros?

Veckans boktips är:
Den mörka kontinenten: kvinnan, medicinen och fin-de siècle av Karin Johannisson.





Kommentarer
Jocke:

du kan för mycket om medicin. Jag skulle inte ha någon aning om vad det berode på, vad jag skulle göra åt det, och vad för andra möjliga diagnoser som skulle kunna vara alternaiv.

Jag skulle typ äta marginelt mer grönsaker i en vecka och sen köpa ett 200 pack multivitamin på apoteket.



Multivitamin serru, det hjälper mot allt som inte är utslag eller verk. Jag litar stort på placebo efekten, och den brukar inte svika mig.

sofia:

men jag är övertygad om att jag skulle få i mig för mycket vitaminer, och bli förgiftad. jag vågar inte röra någonting som har med vitaminer att göra, av rädla för att rubba någon slags balans.

sen tror jag att vitaminer är en inkörsport för tyngre hälsokost. snart ligger jag i en hög av olika ginsengpreparat och pundarsvettas.

2008-09-15 @ 19:03:37
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback