a little respect - erasure

Igår blev det en ny spontanresa till IKEA. Vi kom hem med en bokhylla som vi lagt ner på långsidan, som nu tjänar som stereobänk och förvaring åt wii:et, PS2:et, spelen och dvd-filmerna, samt lp-skivorna. Det blev ganska fint, förutom att högtalarna såklart precis inte gick in i hyllan. Plus att vi fortfarande måste hitta på ett bättre ställe för våra cd-skivor än en flyttkartong i städskrubben.

Jag märkte också att jag utvecklat en sån där IKEA-gnällighet som jag vet att fler med mig lider av. Så fort jag ser loggan börjar obehaget påminna sig. Det brukar börja som ett lätt magont och följas av ett dunkande i tinningarna när man passerar ingången. Allting på Ikea irriterar mig. Men det värsta är att när man står i den långa kön till kassan, så märker man att de som just är färdiga med sitt inköp är dumma nog att gå raka vägen till nästa långa kö - kön för att köpa en gummikorv med bröd för 5 kronor. Det gör mig fullkomligt rasande.
Precis som för några nätter sen när jag spelade Betapet och min motståndare öppnade upp för en radda 3xord på en slumpad spelplan och skrev i chatten "Vassego! =)" - jag blev helt knäckt. Jag skrek rakt ut, för inte fan kan man skriva så: "Vassego" istället för varsågod, det gör man bara för att reta gallfeber på mig. En av dessa dagar får jag en aneurysm på grund av de här tanklösa människorna.

Vad mer? I keep on falling in and out of influensa/helvetesförkylningen. För några dagar sedan tänkte jag: nu blir jag frisk, hurra! Idag tror jag att det kan vara pesten jag råkat ut för.

Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback