girls just want to have fun - cindy lauper

Jag har för ett par månader sedan bytt kön på betapet. Nu är jag där en man född 1979. (Jag passade på att bli lite äldre när jag ändå höll på).
När jag var en kvinna var det ibland outhärdligt på grund av motståndarna. Jag misstroddes: det förutsattes att jag inte kände till de ord jag lade ut och därmed fuskade. Frågor om vad orden betydde var ganska vanliga. När jag skrev betydelsen fick jag veta att de minsann visste att jag googlat det. Eller slagit i lexikon.
Och när det inte gick bra för mig i spelet fick jag utstå andra slags kommentarer. Då passade det att klanka ner på mig med olika utrop om att jag var kass, kanske ett nöjt "haha". Men allra oftast trevligt småprat. Äntligen avslappning, för jag var inget hot.

Kombinationen 80-talist och kvinnligt kön var helt enkelt lite provocerande. Jag borde vara för ung för att kunna något, och för mycket av en kvinna för att intressera mig för någonting annat än läppstift och kläder. Jag fick bara vara medelmåttigt bra. Mer än så var inte klädsamt.
Det var min teori när jag bytte användare. Och antingen har betapets medlemmar gått på charmkurs eller så stämde min teori. Nu när jag är man född 1979 så är det ingen som höjer på ögonbrynet över vilka ord jag kan. Det är ingen som vill småprata i chatten, skriva att jag är en sopa, eller på något sätt interagera med mig. Jag blir lämnad ifred, precis som jag ville. Det var allt som krävdes.




Kommentarer
c:

sorgligt men sant

sofia:

japp. man borde ha en "man född 1979"-knapp i nacken så att man även irl kunde åtnjuta dessa fördelar.

2008-09-13 @ 15:03:21
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Henrik:

IRL, haha!

2008-09-15 @ 03:35:35

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback