you left the water running - otis redding


Idag fyllde pappa år. Vi firade med mat och vin - ett ganska simpelt men alltid lika uppskattat firande. Pappa hade satt på en något med Genesis från sent 70-tal och skojade till det om att det var min "favorit". Det var alltså Phil Collins som sjöng. Jag har i yngre år lett ett personligt korståg mot Phil Collins. Kanske mest eftersom jag levde i en svunnen tid och inte förstod att det var typ Brandys cover på Phil Collins som jag borde bekämpat. Och att Phil var för länge sedan över, som att sparka in en öppen dörr.

Sen blev jag salongsberusad och har ännu inte hämtat mig. Jag har till exempel tyckt att det varit "för jävligt!" att Henrik inte börjar gråta av diverse Otis Redding-låtar. Det är ett typiskt tecken på att jag inte har full kontroll över mig själv. I vanliga fall accepterar jag att vi inte gillar samma musik. När jag är full så måste jag pracka på honom allt. "Lyssna nu på den här Morrissey-låten så ska du få se hur fel och dåligt ditt liv har varit innan:" Som om en Morrissey-låt skulle bidra till att någon Augustinus-isch vände till den rätta tron. Fan vad hemsk jag är. Well. I mitt tillstånd kan jag inte rå för att tänka (Carrie-referens fo shizzle - I couldn't help but thinking) what if jag träffade en man som spontangringade till Otis Redding - skulle jag falla pladask eller skulle jag tänka "bög"?



Kommentarer
clive:

Jag och Olle kör ju alltid DJ dueller när vi fått i oss lite vin, ingen lyssnar på den andres bidrag och vi är båda fast beslutna att man är bäst själv. Det är iaf jag.

sofia:

haha! så är det ju. jag kan lyssna på en av henriks låtar mot att han lyssnar på en av mina låtar medan vi i själva verket gör allt för att tiden ska gå och inte ägnar någon uppmärksamhet alls åt den andres låtval.

2008-09-30 @ 13:25:20
URL: http://bobbypin.blogg.se/
Anonym:

tror iofs det inte är svårt att hita folk som grinar till soul, tror iofs också att hela soul scenen är full med smygg bögar och det är därför det överkonsumerar hetronormatift sex i den scenen för att få grina i fred.

2008-10-02 @ 13:15:51
elias:

mit inlägg om inte det redan syntes på alla stavfel.

2008-10-02 @ 13:16:23
Anonym:

mit inlägg om inte det redan syntes på alla stavfel.



mvh elias

2008-10-02 @ 13:16:51
sofia:

elias - det är ju sant. och otis är ju en alpha-male i sammanhanget som visar upp sin emotionella sida. otroligt tilltalande. hans röst är ju grov och manlig, men samtidigt så full av smärta. och visst överkonsumeras heterosex i soulen. det här borde det avhandlas om!

2008-10-03 @ 14:22:43
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback